Tuesday, May 25, 2010

aku tak suka masalah!!!

aku tau semua org ada masalah....tak terkecuali jugak pada diri aku....tapi sekiranya aku ada masalah , aku akan settlekan selagi mampu dan sedaya upaya..dan aku sanggup ambik risiko yang tinggi supaya aku keluar dari masalah tu...pada org lain  , mesti anggap aku buat kerja gila sbb setiap ari kita pasti hadapi masalah....ahhh...ini sikap aku yang tersendiri....entah...yang pasti aku tak suka dlm benak aku ni dilingkari oleh masalah lebih2 lagik bukan berpunca dari aku....mmg aku tak nafikan aku byk lalui masalah yang di create oleh org sekeliling....

tadi aku dah mentionkan , semlm aku tido kul 3pagi...mata aku tak leh pejam sbb sebenarnya aku tgh hadapi 2 masalah yang dicreate oleh org lain...yang pertama tu , biar la rahsia..dan yang kedua sbb pc aku kerap kali hangging...dah report lebih sebulan yang lepas tapi tiap kali aku bertanyakan hal ni , pasti dgr jawapan yang menyakitkan hati...'nanti kak'...'saya tgh proses'...saya sibuk ari ni'....mmmm ...penat  dan sakit ati , ari ni aku terus shoot email pada bos diorg....tak sampai sejam , org yang bertanggung jawab terus jumpa aku dan serahkan dokument yang telah lama aku nanti-nantikan....

mmm...tak paham aku ??? dah sampai kepengetahuan boss baru nak kelam-kabut???hai...manusia...manusia....tapi tak kesah la....janji borang aku tu dah proceed utk disign oleh CFO baru...

 masalah...tak akan abis...pas satu persatu..tapi kita kena bijak menyelesaikan....

horey...satu masalah sudah selesai...

problem satu lagik tu , aku harus selesaikan jugak dan masih bengang dgn statement yang dia mentionkan....aku masih  lagik boleh bertahan , akan aku slow talk pasal benda ni dan aku harap nama aku dia bersihkan pada satu pihak yang lagik satu tu....pas dari ni aku tak nak campur urusan ko lagik...sekiranya apa2 terjadik , sila selesaikan sendiri...

mmm...nak terbalik dunia ni kot...bagi nasihat pun  salah ???? mmm...  suka hati la ko , labuuuuu....

4 comments :

Afne said...

rileks la kak ros. mana ada org yg takde masalah dlm dunia. Allah ciptakan manusia ada kelebihan & kekurangan masing2.

rossysweety said...

ye la aku tau tu...tapi ni masalah org lain yang nyusahkan aku ajer...

A.I said...

kau nak tak masalah aku skit? aku pas kat kau yek.. ekekekekeke

rossysweety said...

ai: tak mohhhhhh.........ni pun dah buat aku runsing.. huhuhu...