Tuesday, June 22, 2010

asam pedas ala Muar terbaek dari gombak!!!

hahaha...n3 ke 3 dalm sehari ni...kan aku dah inform sebelum ni...update n3 secara marathon akan dibuat...hehehehe

ni n3 semalam gak....lepas diberitau yang kelisa akan ambik masa yang lama utk di spot kat mana bocornya , aku terus call eric ..soh ambik aku ...better aku lepak kat ampang point dari melangut ( termenung ) kat situ...

tepat kul 9.30pg , eric sampai dan kitorg sarapan sama2 kat belakang bangunan RISDA , pas tu terus ke satu tpt yang terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab rasa rendah diri...hahahaha...( poyo ajer...) oppsss..aku tak moh story ek....sendiri simpan sudah....hahahhaha

pas dari tu jam dah kul 12.00tghari  ,  eric ajak gi sri gombak nak try asam pedas dari muar...aku layankan ajer...sbb bab makan mmg aku tak tolak dan lagik satu , aku mmg suka try tpt2 baru...ni semua gara-gara dia tengok rancangan Jalan-Jalan Cari Makan kat TV3 , terus nak try...

dlm kul 12.30tghari , sampai gak kitaorg kat seri gombak nun  ...tapi kena melilau la mata ni mencari restoran pulak ...pas tanya 2-3org , last2 jumpa jugak akhirnya....

sesampai sana ada bermacam2 jenis ikan masak asam pedas...ada ikan pari , sembilang , kembung , ikan merah , terubok , mayong , udang galah dan daging masak asam pedas pun ada jugak ( sesuatu yang baru bagi aku ) kitaorg ambik sayur sikit , ikan mayong , ikan terubuk dan udang galah 3ekor...nak ambik ikan sembilang , tapi dah abis pulak...masing2 nasi penuh dan menunya itu sahaja dan memasing makan dgn licin....rasa cam nak tambah tapi malu la pulak....hehehehe...kuahnya pun aku hirup sbb sedap...fuhh....mmg sedap nak mampos...terkenang masakan arwah atok aku...asam pedasnya mmg merveles...masakan mak aku pun kalah....

owner kedai berasal dari kl tapi resepi dari neneknya yang mmg org muar sejati...yang kelakarnya , nenek dia tu dari satu kampung ngan aku ...hehehehehe....next time boleh datang lagik , kalau kuahnya aku pun hirup , maknanya mmg la sedaaaappp sangat...terbaek!!!!

menu semalam         ;


sepotong ikan mayong , sepotong ikan terubok dan 3ekor udang galah , nasi penuh 2 , sayur taugeh , sayur kangkung goreng berlada dan 2 gelas teh o ais...semuanya hanya RM17.00 sahaja.....murahkan???!!!

No comments :