Monday, July 26, 2010

GERAM + MARAH + MALU

salam...

rasa cam dah lama aku tak update blog...banyak cerita nak di kongsi bersama  , tapi sibuk sikit sejak 2-3 ari ni....

ok la , ni n3 yang berlaku pada aku petang Jumaat ari tu...satu pengalaman yang tak akan aku lupakan sampai bila-bila..

berlaku otw nak balik rmah pas kerja....aku drive sengseorg ngan aircond yang dah kong sejak 4 ari lepas....seperti biasa , aku kena bukak tingkap sepanjang perjlan sbb keadaan dlm keta cam dok dlm oven ajer . apatah lagik ngan cuaca yang panas dan jalan pulak jem....perjalanan cam biasa tapi bila sampai kat depan pusat darah di jalan tun razak , aku dgr cam  benda2 pelik kat enjin keta aku.....tetiba keta aku makin perlahan walaupun aku tekan minyak dan terus stop.....aghhhhh....enjin keta aku mampos kat tengah2 jalan tun razak.....lane kanan lak tu....mak!!!! tolong...apa aku nak buat ni?????huhuhuh...dlm kelam kabut tu , nasib baik aku ingat nak bukak lampu emercency....tapi entah apa2 ajer tekan ke...tarik ke..button kat stereng tu...punya la gabra sampai tercabut button tu.....ambik ko!!!

dlm kelamkabut dan marah tu , aku terus telefon eric inform pasal keta ku mati enjin kat jalan , tapi dia pulak nak marah dan  nak bagi nasihat pulak.....eee....geram betul aku dibuatnya....aku call paiz ( opismate aku ) paiz soh call towing ...nasib baik sticker insurans sentiasa aku lekat kat cermin keta....aku terus call mintak bantuan  , tapi diorg pulak ambik masa nak dtg sbb jalan jam time tu...adoi...dugaan apa ALLAH bagi kat aku ni??? dlm hal tu , aku try gak hidupkan enjin keta , tetap tak boleh...


lebih kurang 1 jam gak la aku berdiri  kat pembahagi jalan ditengah2 jln tun razak tu....tup-tup ada 3 org DBKL datang....terus diorg  tutup jalan 3 lane tu dah seorg lagik tolak keta ku ke tepi jalan....adoi...malunya yang amat!!!!aku rasa semua org yang lalu jalan tu semua kenal muka ni.....huhuhu....pas tolak ketepi , aku try start enjin keta....mak ai...senang pulak start nya....hish....geram ajer aku tgkkan....pas cakap terima kasih dan enjin pun boleh start cam biasa , aku terus drive tuju ke highway Akleh.....aku selamat sampai kat kawasan ampang...tapi kali ke-2 enjin aku mati masa aku naik bonggol dan kebetulan jln jam kat taman tu....hish....aku try pulas kunci 2-3kali , boleh gak start even ketaku slow ajer.....tup-tup  ...kali ke-3 mati lagik.....time ni aku dah berpeluh2 dan cam nak nangis jadiknya....kenapa ni???? tetiba aku baru perasan tempreture dah naik tinggi dan time tu dah berbau hangit ajer....aku try start enjin....hidup lagik kali ke-3 dan aku bawak ngan berhati2....

tak lama pas tu , naik bukit dan bonggol , enjin aku mati utk kali ke-4 berhampiran simpang...nasib baik , ada sebuah lori kontruktor nak tolong tolak ketepi jalan....diorg bukak tmpt enjin tgk dah berasap....dlm time aku tgh explain  , eric ,adam dan kawannya yang pandai pomen keta sampai....bila check rupa2 air dah kering dan kipas enjin pun dah tak pusing....kami tunggu dlm 20minit nak biarkan sejuk dan eric beli air mineral 2 botol besar....pas masukkan air 2 botol   , baru ejin boleh start ...aku dan eric terus pi makan malam...malam tu aku rasa aku penat sgt....

and last keta aku terus masuk workshop....ari sabtu siap semua dan terbang duit aku RM150.00 beli kipas ......

ok tu ajer....

3 comments :

A.I said...

mak aii...dugaan sungguh! sib bek la selamat gak akhirnya. sib bek la takde rosak yg terok2..isk

Afne said...

byk tul dugaan ko.. takpe, allah syg sbb tu allah uji kita, igt tu.

aku terbau bmw ehhhh bml hehe

rossysweety said...

ai : takut tul dok kat lane laju tu...hish!!!

Afne : lambat lagik la kalau BMW tu...heheheh