Monday, August 23, 2010

REZEKI BERBUKA PUASA SEMLM

N3  semalam....

dah 13ari kita berpuasa , tapi semalam la kali pertama aku pi ke pasar ramadan yang berdekatan ngan rumah...aku pi berdua ngan adam ajer...seronok la budak tu dapat keluar berjalan....oh ya , aku sebenarnya malas nak membeli dan menyinggah kat param ni sbb selalunya tmpt parking dah full ...tu yang malas nak mencari tu....selalunya aku berbuka kat gerai kawan eric di pandan indah ajer....kat situ macam-macam dia jual...ada nasi putih , nasik lemak , roti john dan kuih muih...pendek kata  , semuanya complete....

tapi semalam , eric dah start niaga , so nak tak nak terpaksa pegi jugak la ke param tu...best jugak...memacam ada jual , tapi kawal nafsu ajer la sbb yang nak makan tu , aku seorg ajer....kang beli banyak2 dah membazir...membazirkan amalan syaitan.....jadiknya aku just beli soya panas RM2.00 , kuih tako 6biji RM3.00 dan chicken wing RM1.00...aku tak beli nasi putih , sbb tengahari aku dah masak utk adam...so makan tu ajer la....pas dari tu singgah jap kat kedai runcit , beli biskut wafer utk disedekahkan kat taska adam...pas tu terus balik rumah....kat rumah , surau berdekatan  ,ada mengagihkan sekampit bubur lambuk dan kurma ...aku gi ambik ...dah jadik banyak pulak menu utk berbuka puasa aku ni....tak apa , ini rezeki namanya....

malam tu kekenyangan aku makan....hehehehee...

ok la layan pic ajer...

hasil rembatan kat pasar ramadhan bukit indah ampang ...kesemuanya RM5.00

sekampit bubur lambuk dan kurma dari surau berdekatan ngan rumah

sekampit biskut wafer utk bebudak kat taska adam

kek coklat kukus yang moist...bukan beli kat param k...beli kat opis , tong-tong ngan member ...sedap sgt

No comments :