Friday, August 27, 2010

SERONOKNYA BERCUTI

salam....

semalam aku cuti kecemasan...bukannya aku sakit pun , just nak settle banyak benda ...hish , walaupun penat tapi aku ttp happy kalau bab melibatkan shopping ni....pagi semlm  , pas anto adam ke taska...aku balik rumah jap..prepare sikit-sikit beg goodies utk birthday adam yang lagik 3-4 ari ni......kena buat segera sbb pas dari tu aku nak jumpa org , pej maintenance ,  ke pusat zakat, jln tar dan care4 pulak....sempat gak aku packing dlm 24 bijik kesemuanya....siap susun dlm beg besar utk dibawak kat taska pada 2hb sept nanti .nanti aku buat entry pasal ni k...

kul 10.00pg , aku stop semua tu dan siap nak keluar rumah...first thing , aku kena jumpa org jap....nak settle segala bayaran upah utk renovate rumah ari tu....selesai sudah ..pas tu gi pej maintenance settlekan duit maintenance.....selesai sudah , aku terus ke pusat zakat selangor di bandar baru ampang pulak....aku gi bayar fidyah untuk puasa yang aku dah tinggalkan dari tahun 2007 hinggalah tahun 2009.....qadaq puasa pun aku dah langsaikan sebelum ramadhan ari tu....rasa lega sikit ati ni....

pas dari tu  , terus naik highway akleh , tuju ke jalan tar untuk shopping sikit buat persediaan menyambut Syawal nanti....kena pergi awal , kalau tak  ,serabut ngan org ramai nanti.....aku park keta kat depan campbell....mahal seh masuk parking....1/2 jam RM2.00...kalau tak  , sekali masuk baru RM5.00 ajer....hish....time aku jenjalan kat bazaar ramadhan tu , mmg la seronok ajer....org tak ramai , nak jalan pun selesa ajer...mata ni melilau-lilau tgk kiri dan kanan...macam2 ada jual.....songkok , songket , baju raya , kasut raya , serunding , handbag , alas meja , tudung dan macam2 lagik....korang sediakan duit ajer....hehehehehe...

planning nak cari baju raya bertemakan kaler kotak rokok dunhill...dapat rembat sehelai semalam tu....walaupun kaler tak penuh tapi tak apa , asalkan ada sikit pun dah kira ok....pas tawar-menawar , aku pun bawak balik sehelai....pas dari tu singgah jap kedai brooch....murah dan cantik2 belaka....7biji untuk RM10.00....( lupa pulak nak snap pic )..jenjalan lagik sampai ke hujung baazar...tak ada apa yang menarik , terus masuk mydin...pas beli apa yang patut , chow balik ampang....otw ke car park beli kuih wadih dan air soya tin....terus ngap dlm keta....hehehehe

terus masuk akleh dan terus tuju ke care4 ampang pulak...nasib baik jalan tak jem....so perjalanan adalah amat lancar sekali....sampai kat care4 terus tuju ke barangan elektrik...kali ni aku bercadang nak beli termos pot ni....wei...senang sikit keja aku....tak payah asyik nak masak air ajer...anytime nak guna air panas , sentiasa ajer ada....baru sekarang betapa senangnya hidup ini....heheheheh ( lambat betul aku nak terima kemajuan sains dan teknologi ek ....heheheheh )

ok la dah panjang berjela aku taip ni...tgk pic pulak ye,....

santa tengah angkat barang..


suasana kat jalan tar

 makan tengahari semalam

duit nak bayo pada tukang rumah....terbang beribu2 ...huhuhu


resit pembayaran fidyah..

baju tido raya....

 la ni sekejap-sekejap buat air panas ajer...

No comments :