Friday, September 17, 2010

UBAT RAYA.....HARUS KENA TELAN

raya ke -3 aku cam dah nak kehilangan suara...tekak ni makin lama makin perit kalau nak telan air liur....puas aku memikirkan...kat mana silap pemakanan yang telah aku lakukan....pas dok termenung jap , baru aku teringat , aku dah makan 2 potong tembikai manis pagi tu....di tambah lagik dgn seminggu aku asyik la minum ais sahaja coz kat kg , cuaca punya la panas.....ais + tembikai , berlawan la dlm badan.....akhirnya raya ke-5 time aku dah sampai ke kl , hilang terus suara aku....kalau ada pun cam suara itik jadinya....aku rasa suara itik jauh lebih clear dari suara aku.....hehehehe....

malamnya pulak , tekak ni gatal ajer...batuk bagai nak gila....hish....sakit kepala aku ni dibuatnya....keesokan harinya , aku terus pi klinik berdekatan ngan rumah...tak tahan rasa nak menanggung lelama.....pas check bagai ,  terus dapat ubat antibiotik , gatal tekak , batuk , cairkan kahak dan sakit tekak .fuh...punya la byk ubat kena aku telan...nasib baik comel-comel ajer ubatnya....hehehehe..la ni , suara aku dah semakin ok....lega rasanya...pas ni boleh la menjerit marahkan adam cam tarzan kat rumah....

No comments :