Saturday, January 15, 2011

ALAHAI KESIANNYA...

ari ni cuti hujung minggu...aku tak kemana...dok rumah melayan adam sesambil ngemas rumah yang sekejap ajer naik habuknya....dapat sms dari member , katanya nak dtg rumah ambik barang , lagik la aku tak nak keluar rumah.....sarapan pun makan roti yang dibeli kat klcc tempohari dan lunch pulak just masak nasi dan sup ayam sahaja...

mmm...ari ni adam lansung tak nak makan , pagi tadi dia just makan koko crunch dan 2-3 suap nasi ajer....ptg pulak aku goreng keropok lekor...tgh sedap kami 2 beranak makan , tetiba budak ni nangis...sakit lidah....soh jelirkan lidah , aku tgk ada sebijik mata ikan kecik ( ulser )
disitu....aduhai....patut la makan dia kurang ajer.....

asyik merengek ajer , terus aku bersiap dan start keta bawak dia ke kedai seng seh ( kedai ubat cina ) pas decribe pasal masalah adam ni kat uncle tu , dia syorkan beli ubat tradisi cina....ubat ni mmg bagus utk ulser mulut atau lidah cam adam ni...ubat serbuk tembikai...murah ajer cuma RM5.50 ...just sapukan sikit kat tmpt yang sakit tu dan ubat ni selamat kalau tertelan....balik rumah , terus aku jalankan demostrasi kat lidah adam...titiskan sikit kat dan dia nak air ...katanya pedas...pas bagi air  , terus dia sengih ajer....dah baik la tu??? mana mungkin??? at least  , ada la letak ubatkan??? mmmm....sakit sikit ajer tu , ngada ajer lebih....

memandangkan ari ni bangun pagi kul 9.00 pg dan sepanjang hari tak tido , kul 8.40mlm dah terbongkang depan tv...makan tak nak...susu pun tak nak....hish...kesian pulak tgkkan....

hasil rembatan dari klcc tempohari...

 ubat untuk sakit ulser atau mata ikan macam adam...

 budak yang sakit lidah dah terlelap awal....boleh la aku layan FB ngan aman...hehehhhee

 belon ultraman yang jadik mangsa marah adam sepanjang ari ni...huhuhuhu...

No comments :