Saturday, February 26, 2011

2 JAM TERKANDAS DLM JEM

ni kisah ari khamis ari tu..... kan hujan ribut kan , tapi aku tak sangka pulak jadik camni punya teruk jem kat jalan raya...

seperti biasa , aku mmg balik awal..kul 5.30 dah terpacak depan mesin punch kad...pas blah dari opis , aku mmg akan melalui jalan biasa kalau nak balik ke rumah....dari bangsar , jalan jem sikit ajer...aku ingatkan tak ada apa la sgt....sehingga la ke jalan masuk Mahameru...memula ok ajer....tup-tup  ,terus terbehenti terus....aku tgk jam dah kul 6.00ptg , tapi aku baru ajer suku jalan kat mahameru....aduhhh..sure lewat ni ambik adam....

tgk lagik jam dah kul 6.30ptg , aku masih lagik kat mahameru....hish....tension gila....time sejuk camni , tu jam tu la rasa nak terkencing....hissh...lagi bertambah tension....kereta gerak cuma setakuk setakuk ajer...nasib baik kelisa aku ni tak buat hal...kalau tak , lagik naya....

akhirnya , kul 7.30mlm , aku baru sampai ampang...sampai taska adam , terus mintak nak tumpang ke toilet...fuh...boleh kena batu karang dibuatnya.....pas ambik adam , aku tak terus balik rumah... pi kedai ubat cina rembat 2 pek jumbo huggies kaler biru buat stok dan gi stokis cosway...tapi sebelum tu , aku singgah jap ke gerai burger....lama tul tak pekena burger daging special....lagik pun dari pagi lagik aku mmg nak makan burger pas terliur tgk blog AI....huhuhuhu

sampai rumah dah kul 8.15mlm...penatnya rasa badan...time ni kepala aku dah berdenyut-denyut dah...may be sbb lapar , tahan kencing dan stress....sempat gak aku tgk berita disaat ending  , rupa-rupanya jam teruk kat jln tun razak...air sg klang naik....dulu pun aku pernah alami banjir camni , tapi masa tu air naik kat side sebelah ajer...ni dah kedua-dua jalan pegi dan balik tenggelam terus....harus la merana dlm jem.....ok , pas dari ini , klu hujan lebat , aku tak nak masuk laluan biasa lagik...aku kena masuk area kl pulak...dari dataran merdeka , jln tar  , dang wangi dan terus masuk akleh dan exit ke jln kolam air ampang....

aku tido awal mlm tu , pas mandi  ,makan burger dan kemas beg sekolah adam , aku telan 2biji panadol , off lampu dan biarkan adam tgk kartun senseorg...dah tak larat nak layan dia...tak sedar kul berapa aku dan adam terlelap , kul 2.45pg aku tersedar dari lena yang panjang...tu pun sbb batuk tak hengat ....pas dari tu terus tak dpt tido sampai la kul 4.30pg...kul 5.45pg hp aku dah berbunyik....aduh  ,sakit kepala aku semula...badan pun rasa bisa-bisa....ahhh...aku decide nak EL aje...dok opis kang lagik bertambah sakit kepala aku ni....

banjir kilat kat jln tun razak ari khamis tempohari....credit to google..

No comments :