Thursday, April 7, 2011

WADEH HOMEMADE

n3 sabtu 2minggu lepas...ni le org kata , kalau dah terraaaajiiinn sgt...ada la benda aku nak godek kat dapur tu...kalau angin malas melanda , nak pijak lantai dapor ,  serta-merta kaki jadik lenguh!! memacam.....

beli barang2 ari jumaat kat pasar malam depan taska adam....beli dlm kuantiti yang sikit ajer...maklumla baru first time mencuba ...kang membazir pulak kalau tak menjadik....aku mmg suka tul makan kuih ni...ingat lagik dulu , depan sekolah ( SDAD  Muar ) pas balik sekolah , mesti beli kat makcik tu....kali ni aku nak buat wadeh homemade ( air tangan sendiri )...sedap tu mmg arr sedap tapi tak sama cam kat kedai .....biasa la kan...kalau kita beli , semuanya sedap...kalau buat sendiri  , ada ajer komplainnya...

masa aku buat kuih ni , moral of the story , kalau nak beli better tgk dulu arr org yang menjualnya...mmm...aku yang tukang gaul pun  , mula terpikir  , camana la kalau org lain yang buat , klu tgk sure tak menyelerakan...ni sendiri gaul , for sure la 100% bersih dan terjamin..

oh ya lupa nak inform , resepi aku ambik kat sini ... ni la satu kebaikannya kalau rajin jenjalan kat blog org...memacam ilmu kita bleh dapat... kita cuba dan try...

kacang dal direndam semalaman

daun kari , jintan manis dan bawang besar ( kena beli )...bahan lain , semua ada dlm peti ais

hasil rendaman....dah kembang se taman

hasil gaulan semua bahan-bahan

 siap di bulat-bulatkan...tunggu masa campak dlm kuali

dah siap goreng....

siap standby depan tv tunggu ngap...

ok la  , ini sahaja....next resepi , nak buat muffin pulak...huhuhu

No comments :