Sunday, May 8, 2011

PANAS , LETIH DAN MUNTAH

itu la adam sejak dari malam semlm...sejak maghrib ok lagik tapi dia tak sudah-sudah request soh pelok dia...aku yang tgh layan tenet  , melayan ajer la kehendak dia tu....may be dia nak bermanja-manja kot...tup tup , dlm kul 9mlm , badan dia dah start panas dan kepala dia pening...asyik le tunjuk kat area dahi tu...mintak diurutkan...katanya kejap kena tumbuk , kejap nyamuk gigit...kejap rambut tarik kepala dia....mmm...pening la tu...aku sapu minyak yu ye di dahi dan urut kepala dia...terus terlelap...



seawal kul 7pg dah start muntah dan mintak mandi...panas le tu...aku mandikan dan terus siapkan apa yg patut....sejak pagi tadi dah 3-4x muntah , mujur juga tak banyak...aku dah jadik mama dobi dan nurse peribadi gamaknya kat rumah ni..huhuhu...makan pun bubur ajer...tgk la  , malam karang  , kalau tak kebah , harus masuk ubat ikut dubur pulak....kesian tgkkan...

adam...mama harap adam cepat baik ye...esok mama kena gi keja..dah seminggu mama tak keja...kat opis tu , even ada kematian keluarga pun macam tak paham bahasa ... kerja kena siap even org tu ada masalah atau tidak...ni kan pulak anak demam , may be , tak dipandang pun agaknya...tak apa la....kena akur dgn dugaan di dunia ni...bila kena kat keluarga mereka , biar padan dgn mereka....esok abah jaga jap...tengahari mama balik tgk adam pulak...

2 comments :

Teratak pena said...

semoga cepat sembuh

Afne said...

alahai adam... kesiannya. siap mintak peluk tu syahdu aku baca. cpt sihat ye adam.

sbr lah kak ros. mcm ko ckp lah, org yg tak kena tak rasa. pasni make sure bos ko tau buat keje ko at least takde menggelupur time org kuat tak blh dtg office.

saja je kan aku nk bako hahhaaaa