Saturday, July 16, 2011

LELAH KE??

perkara ni buat aku betul-betul cuak dan seriau...hish..klu boleh jgn la jadi macam ni...minta dijauhkan..

sebenarnya ini kisah adam...2 ari lepas , aku gi klinik kita di taman watan ampang , riso aku tgk dia , dah 4-5 hari asyik batuk ajer...yg peliknya , sebelum tido aku dah pun bagi ubat batuk kat dia , tapi seawal pagi kul 6pg , dia akan batuk dgn teruknya . hari khamis ari tu ,aku nekad bawak dia ke klinik , doktor mengesahkan macam ada sneezing kat dlm paru-paru adam...so adam kena sedut gas...mmm...aku pun tak tau nak terangkan macamana..korang tgk ajer la pic  ni . dan lagi , doktor kata adam ada asma...berderau tul darah aku  , bertekak gak aku ngan doktor , mana boleh camtu , aku dan eric tiada masalah asma dan banyak jugak soalan aku kenapa adam kena pakai alat tu.... hihs..nak tak nak , aku relakan la adam pakai topeng tu...



 ari jumaat kena dtg lagik ke klinik tu , ambik gas lagi...pada ari tu ,  aku pun rasa cam nak demam gak , asyik batuk dan tekak rasa payau ajer . so , aku terus terima rawatan dan ambik ubat gak..2 beranak sekali gus . adam dpt ubat lelah dan selesema dan aku ubat batuk , tekak dan antibiotik .

ubat tuk 2 beranak..mentang-mentang arr tiada had diklinik panel TM , sakit sikit mintak ubat..huhuhu

sekarang ni batuk adam makin berkurang tp masih ada lagi..ditambah pulak dgn selesema . pas dari ni , aku kena pantau dia time mandi atau kencing  , dia ni , klu dok dlm bilik air suka sgt main air , sibuk  main air pancut. selagi aku tak menjerit dan angkat rotan , selagi tu la takkan keluar . lagi satu , tidak boleh dilayan sgt time dia nak aiskrim  . kena pantau abis-abisan . diri aku sendiri pun kena pantau dari minum air batu .

No comments :