Wednesday, August 10, 2011

ALKISAH AKU DI PAGI ISNIN

Kisah hari senin lepas..pepagi buta aku dah  drive ke Hospital Ampang , hasrat hati supaya senang dpt parking kat situ..tapi , mak ai...sudah  penuh le...adoi...aku ni klu bab parking mmg fail .lebih-lebih lagi ngan blm ni...pikir 2-3x nak park camana...so , nak tak nak , berjaya gak dpt satu park kosong , tapi yg sedihnya , side mirror dah tercalar skit kena tiang batu...eee...pepagi dah aku angin..

oh ya , aku ke hospital ampang sbb kononnya nak jumpa pakar disebabkan batuk yg tak hilang-hilang sejak sebulan ni...mana la tau , ada penyakit lain yg bersarang..mesti la kena ambil berat ttg penyakit-penyakit ni..sampai ajer kat kaunter pendaftaran , mak ai...org dah ramai...aku pulak dpt no ke -21...tunggu ajer la...sampai ajer giliran aku , kerani tu soh aku naik tingkat atas pulak..pi kaunter pesakit luar.......kat tkt atas , kena menunggu lagi...kali ni no giliran aku ada lah yg ke -77 dan setakat dlm giliran adalah yg ke -49...menunggu lagikkk!! lagik sekali , sampai giliran aku , kerani tu cadangkan suh bawak surat rujukan dari klinik kerajaan  , baru la  tiada caj sepanjang rawatan...GL yg aku bawa lansung tak laku ...hish...apa la nasib aku semalam tu...dgn frust dan bengang , aku terus ajer menuju ke parking , terlupa nak settlekan urusan lain .

 rujukan dari klinik swasta...hampeh..

dlm hati ni membara ajer...membazir masa aku ke situ . tak pasal-pasal side mirror keta aku dah tercalar ...hish...tapi apa-apa pun , aku kena settlekan batuk aku ni dan aku terus drive ke klinik kesihatan ampang...kat sini  , tak boleh nak kata dah..memang dari sejak aku pregnantkan adam , tak pernah lengang , memanjang ada org sakit , sentiasa ajer penuh...kena tunggu lagi sementara menunggu utk dicari kad rawatan dan menunggu utk dipanggil doktor pulak . adoi!!! dari sakit kat tekak , terus sakit hati le gamaknya...

pas check doc , ambik pulak ubatnya .menimbun ko!! harap-harap penyakit aku ni baik la hendaknya .

 ubat utk batuk aku ni...huhuhu

seterusnya pi mandikan blm aku tu dan ke stokis tupperware di sebelah de palma hotel ampang ..borong balang kuih order dari kengkawan . juga beli katalog baru bersempena raya dan botol air utk kegunaan sendiri

berehat sebentar menenangkan jiwa sementara tunggu blm aku mandi....

new katalog from tupperware


banyakkan???...

 sesuai utk letak kuih raya....

ok la , itu sahaja ...aku pun tak reti nak stopkan story ni camana...hahahhaha

No comments :