Wednesday, August 10, 2011

DAM DAM DUM BUNYI MERCUN

kat mana-mana sekarang ni  , bebudak sibuk main mercun .maklum la nak raya tak lama lagi .sama la gak ngan area rumah aku ni...pas berbuka ajer , bebudak ni dah start bunyik mercun ...dentum sana...dentum sini...

yang jadi kacau bilaunya adalah budak adam ni..melalak sekuat hati bila dengar bunyik mercun .hish..tension aku ngan dia tu...dia siap tutup telinga ngan jari..pas tu melalak...sakit telinga aku dgr ...tapi kekadang tu kesian gak tgk dia...rasanya bukan dia buat-buat mmg betul-betul dia terkejut . hish...lagi kesian  , time 3-4pagi dia ngigau bunyi mercun , siap tutup telinga ngan jari dia tu...kalau aku terjaga  , mesti aku coolkan dia....alahai ,kesian tul aku tgk dia......

baru-baru ni aku ugut  nak masukkan dia dlm gobok /almari kalau dia terjerit-jerit . sekarang ni , lega sikit , dia tak terjerit lagik , cuma tutup telinga jari ajer...aku pun kekadang nyampah gak bebudak ni main mercun  , bikin terkejut org ajer...




No comments :