Sunday, September 11, 2011

KUIH KERIA YG FAIL

ni pic entah berapa lama dlm hp aku...entah bila gak la , aku terajin nak buat kuih keria . ada 2-3 bijik keledek yg comel , jadiknya aku pun rajin le nak mencuba resepi kuih keria ni .

memula-mula tu ,mmg jadik la . dari raw material terus jadik doh dan seterusnya jadi seketul-seketul bentuk kuih keria . siap goreng semuanya menjadik la . tapi sayangnya , time nak sira ngan gula , tu yg jadi fail..oh...kena belajar lagik ni...mmg fail nak bagi kat tetamu . last-last pejam mata masuk mulut sendiri . masuk 2 hari  , masih ada lagik saki-baki 2-3 ketul  , aku pejam mata sekali lagi , zappp terus ke tong sampah .heheheh

korang tgk la pic ni..mana yg silapnya , aku pun tak tau...ada perasaan sedih , geram dan rasa nak cuba lagik sehingga berjaya tapi tak ada masa la pulak .

 dah siap membentuk kuih keria


acuan yg aku gunakan utk membentuk bulatan dibahagian tgh...senduk susu adam pun main peranan tau..

 comel ajer bila dlm kuali ..

siap digoreng .

 bila dah siap sira ngan gula...gini la rupanya...mmg fail ...

No comments :