Sunday, September 18, 2011

MEMASAK BOLEH HILANGKAN STRESS?

cuti 3 hari dirumah , boleh mendatangkan stress dlm diri...nak keluar , belum gaji lagi , jalan pulak jam dgn org beraya di rumah terbuka dan juga asyik hujan ajer....jadiknya , dok rumah , mengemas , mengemop dan memasak . at least kurang gak stress ni . esok dah nak keja , adoi...bertambah la lagi stress dgn karenah monday blues....

tengahari ni , buat pertama kalinya aku try masak nasi ayam simple . resepinya aku godek kat dlm internet . sumber utama adalah di blog AI . terima kasih ye AI , aku pinjam resepi utk lunch hari ni . Oh ya ,sgt sedap dan berasa bahan-bahannya walaupun tak cukup sifat . next time masak sendiri ajer  , jimat duit dari makan kat luar yg entah apa-apa ajer rasanya . mahal pulak tu .

ukt family aku yg kecil ni , aku masak sikit ajer , dan ayam adalah more kepada kepak ayam . sosnya aku tak buat sbb adam tak suka pedas . jadiknya nasi ayam dgn kuah sup ajer .  dah macam nasi ayam utk org sakit ajer rupanya . huhuhu..

sapa nak puji masakan sendiri kecuali diri sendirikan?? sedap ,cukup ramuannya walaupun tak cukup sifat .

sup yg simple tapi sedap..

 ayam goreng hasil rebusan dan diperap ngan kicap...( sepatutnya perap ngan kicap , madu dan sos tiram )

siap masak utk lunch, aku terus lenyek pisang yg tersadai kat tepi dapor . kali ni nak buat kek pisang tapi aku nak masukkan dlm paper cup supaya nampak comel . godak-godak dan itu ini , siap sudah . sekejap ajer sbb aku banyak alter resepi tu . last-last , siap jugak kek comel aku yg tembun ni...huhuhu..







ku bilang tembun sbb sampai terkeluar dari paper cupnya...hahahahah

sedap...rasa cam kat kedai pulak...hehehehe

budak ni tgh cuba nak tunjukkan yg dlm mulut dia ada kek..hahahha

No comments :