Saturday, October 1, 2011

OPERASI BERMULA

ni operasi kat rumah aku...hari tu aku dah tutup laluan masuk cicak dan lipas dlm rumah..kali ni , operasi membenterasnya pulak . oh ya , mmg teruja klu dah dpt...baru puas hati . mana taknya , tahinya sentiasa ada dlm rumah , tapi kelibatnya haram tak nampak...

baru - baru ni , aku dpt idea cara nak menangkapnya . aku beli perangkap lipas dari cosway , tapi aku guna utk tangkap cicak pulak . perangkap ni , dlm sekotak tu ada 5 keping . dia berupa kadboard yg dipermukaannya ada gam dan sedikit makanan ( tapi aku tambah sikit serunding utk membangkitkan bau ) . pas tu letak ajer bersebelahan tong sampah . pasti ada yg tersangkut  .

Dan akhirnya ,  dah berjaya tangkap 2 ekor cicak . macam berhempas pulas umat tu sehinggakan tercabut ekornya...hehehhe...geli lak aku tgk...

sgt berguna tau...dari cosway..RM5.90 sahaja

see...sudah tertangkap akhirnya...tak sia-sia aku beli perangkap ni dari cosway

goreng pon sodap !!!

No comments :