Tuesday, November 8, 2011

BEREHAT DI KAMPUNG SEMPENA AIDIL ADHA

pepagi sabtu  ,aku dan adam dah chow dari kl , seronok bertolak pepagi camni..sebabnya , mata adalah fresh dari ngantuk , highway masih tak banyak kenderaan dan yg paling utama , adam dok belakang membongkang tido , so aku tak risaukan keselamatan dia . sampai Muar kul 9.30pg dan jalanraya di sana dah mula sibuk .

4 hari 3mlm di kampung , rasa cam tak puas rasanya .  kali ni hanya aku dan adik-adik ajer yg balik kg.yg paling seronok , of coz la budak adam ni..ramai geng berlari , bergaduh ,berebut dan menangis . time petang , aktiviti adalah main badminton , bakar sampah dan ambik angin diluar rumah . mmg seronok klu sekali sekala cam ni .

utk raya Aidil Adha kali ni , mak masak simple ajer . menunya adalah nasi tomato dan ayam masak merah serta salad  . sedap tau even pertama kali membuatnya . siap salin resepi dari internet tau . ok la , itu sahaja . mood tak mari lagi nak update memacam .

 pic pun pinjam dari Mr google , lupa arr nak snap pic..

pembantu aku masa masak nasi tomato hari tu..

makan ngan salad , terangkat!!

bebudak yg riuhkan rumah ari tu...

iwan...sepupu adam yg sebaya...

tolong atuk bakor sampah...


adam ngan ecah..kawan baik tau..

tengahari panas terik ni pun  , dok main kat luar

 hasil dari kebun kat belakang rumah...3minggu lagi masak la tu..

 aktiviti sampul buah jambu tu ngan plastik supaya tak dimakan dek ulat..

 dpt gak aku merasa sebijik 2...

 banyakkan??

pisang pun banyak...masak le tak lama ni...

No comments :