Sunday, December 11, 2011

HARI SABTU

hari sabtu baru ni , mmg full of activiti utk aku  . malam sebelumnya , jiran depan rumah bagi info , esok kat dewan akan diedarkan borang Program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) - RM500 .00 mm..mmg ditunggu-tunggu borang tu , alih-alih keja aku dah jadik senang coz wakil UMNO , dtg membantu dan mengedarkan secara percuma kepada semua penduduk di taman kosas . esok pasti aku dtg dan isi borang tu , mana la tau  , kot la tersenarai . rezeki terpijak namanya tu .


 pepagi sabtu , pas sarapan roti canai segera , aku harus ke stesen minyak berdekatan sbb myk keta dah kosong . pas tu terus buat photocopy surat beranak adam  dan ic  aku utk isikan borang tu ..pas terus tuju ke dewan yg berdekatan . nasib baik tak ramai org lagi , sampai ajer terus isi borang . harap-harap , tahun depan nama aku tersenarai utk dpt RM500 tu . korang dah isi BR1M tu??



settle sudah , pi ke car wash .dah kotor betul keta aku .putih kaler , lagi la nampak kotornya...haih...duit lagi time , tengah -tengah bulan ni . siap sudah , balik rumah dan masak utk tengahari yg simple . makan dan terus siapkan keja yg entah apa-apa hinggakan bawak balik rumah..paling aku tak suka tapi kena gak buat .eee...benci !! stress pasal keja time cuti-cuti camni ..paling kesian kat adam le...mama ngan keja , adam memain sengseorg dlm rumah sehingga tido tengahari pun dia tak nak coz aku tgh sibuk siapkan report .



cukup kul 5.00 ptg , report siap , terus bawak adam ke padang permainan berdekatan ...dua beranak lepaskan tension pas seharian dok dlm rumah ajer . aku  beli jajan yg banyak dan duduk di bangku batu , makan jajan sambil tgk keletah bebudak disitu . lama gak kat padang sehingga la kul 6.40 ptg . tak apa , yg penting adam tak tension time cuti-cuti cam ni .


 

  


 
malam time , dok kacau aku lipat baju yg menggunung tingginya ..




k la , esok agenda lain lak ye..bye..

No comments :