Sunday, December 11, 2011

MAJLIS MERISIK BERJALAN LANCAR

N3 minggu lepas...3 Dec  , ada majlis utk merisik aku...ehhh..silap , merisik adik bongsu aku la...huhuhu...dah nak kawin le ko ek??  pas dia kawin , maka abis sudah turn adik-beradik aku  .cuma tunggu cucu le pulak  punya turn...

majlis start kul 1.00ptg , bincangkan tarikh utk bertunang dan sekaligus bernikah dan juga ttg hantaran .lepas tu , terus makan tengahari sbb masing-masing kelaparan .hari tu  , kami hidangkan nasi putih , ayam masak lemak cili api , daging goreng blackpepper , sayur campur , sambal belacan  , ikan masin , buah tembikai dan kuih-muih .kesedapan sambal belacan tak terkata sehingga tidak cukup utk menampung permintaan...( mesti kembang hidung mak cik ...huhuhu ) .

even majlis merisik  secara kecil-kecilan , ada gak berbalas-balas dulang . itupun sekadar sesaja ajer...sebelah aku bagi muffin dan brownies dan sebelah lelaki bagi sebakul buah-buahan , cheese kek dan sebakul coklat .
even penat , tapi seronok coz semua sedara mara datang tolong menolong dan berkumpul . 

k la , layan pic ye..malas nak tulis dah..

dari ana

persediaan sebelum majlis..

terima kasih teh...org kuat dapur ni..

lauk yg dihidangkan pada tengahri tu...sedap-sedap semuanya...

selesai sudah...makan-makan pulak...

 family aku bersama mak sedara..

 family sebelah lelaki
dari pihak lelaki...sebakul cokelat dan senaskah novel

cheese kek

sebakul buah-buahan

adik beradik mak..

anak sedara aku..nabiha ( anak kakak )

budak ni yg seronok...berjumpa sepupu diorg..

paling muda cucu mak aku...asyraf ( anak adik lelaki aku )

iwan ( sebaya adam budak comel ni )

ecah ( kawan baik adam )

potong kek birthday utk budak kecik ni.

2 comments :

Teratak pena said...

lawan dengan orang perak ke???

rossysweety said...

tak arr..kali ni ngan org kl..