Monday, February 20, 2012

AKTIVITI TADIKA ADAM

pepagi sabtu , cadangnya nak bawak adam naik tut - tut (train)  , sampai ajer kat pintu kereta , rupa-rupanya ada perjumpaan ibubapa dan anak-anak KEMAS kat dewan di Blok C pukul 2 nanti ..mmm...mana la aku tau , maklum la , dah seminggu aku tak hantar adam ke sekolah . kata Cikgu Adam , ada pertandingan mewarna juga . k , la ,terpaksa la aku cancel nak naik tut -tut  , pagi tu , bawak adam di kedai RM2.00 ajer la .

Majlis start kul 2.00ptg...ramai tul ibubapa yg hadir maklum la , 4 buah sekolah tadika Kemas bersatu dlm satu dewan .penceramah yg dtg adalah YAB , dato ' Ismail Khir Toyo Adun Ampang Lembah Jaya . aku pun dah tak berapa ingat apa tajuk dlm aktiviti tempohahri .

Dlm kul 3.30ptg , kanak-kanak ada buat aktiviti mewarna , hanya 30 org ajer berjaya dlm kategory mewarna tecantik , adam idak le tersenarai .tapi mujur juga dia dpt hadiah saguhati utk kenangan-kenangan .

kul 4.30ptg , majlis bersurai dan kami balik rumah kepenatan tapi yg aku geramnya, anak jiran sebelah boleh pulak masuk rumah dan main mainan adam..eee...takkan aku ajar anak sesapa nak dok melepak rumah aku ni...tak koser nak layan...teraburkan mainan le...nak mintak itu ini le...pas tu tak reti nak balik rumah sendiri ....itu yg aku tak gemor tu...

sekian .

para ibubapa tgh mendaftar utk masuk dewan...dpt goodies berupa tuala muka..comel ajer

sessi berehat seketika...ada jamuan ringan minum ptg utk semua..mee hoon goreng  , karipap dan kek gula hangus. , air oren sunquick.walaupun simple tapi semuanya sedap

time ni kat dlm sekolah adam...bebudak dah habis colour...jengah kejap tgh adam...dia pun dpt mee goreng gak ngan air mineral...

tgh beratur nak ke dewan semula...ingatkan adam menang..rupanya idak!! terpaksa dtg semula ke sekolah tu

see...30org yg berjaya naik kepentas ambik hadiah...

No comments :