Saturday, July 28, 2012

BERAYA DGN DUIT BARU

dah hujung bulan ni , gaji pun dah masuk maka aku dah pun siap-siap dgn budget raya dgn penuh teliti agar tidak burst sebelum raya . gaji bulan ni adalah semua persediaan raya , tak boleh nak shopping yg bukan-bukan ye , nanti kang ada tak balik raya nanti..... haihhhh!!! banyak juga yg perlu dipikirkan  , baju raya adam , tukar duit raya , bayar duit kuih raya yg telah diorder dgn kengkawan , persiapan utk adik bongsu aku kawin , haih!!!! pening....pening....

aku baru dpt gaji semalam ,style aku , aku tak suka melambat-lambatkan sesuatu perkara maka awal-awal lagi aku dah plan nak tukar duit raya dgn note baru  . ajak kengkawan opis bersama-sama turut serta , kot la ada sesapa yg berminat nak buat persediaan awal . pada aku  , bila dah settle satu perkara , rasa lega sikit hati ni. pas ni boleh pikir pasal benda lain pulak kan??

Oh ya , tahun ni tak banyak pun aku tukar duit raya , satu list nama dah pun aku siapkan  , itupun just utk anak sedara , mak , mak & bapa mertua dan budak-budak yg dtg bertandang di rumah nanti . duit tak boleh nak tabur-tabur ye...kena saving sikit utk masa depan .

k la , tgk la duit sekepuk ni...wangi tau bau duit  baru ..maklum la , plastik pun tak tanggal lagi ...adalah dlm 5k juga yg terkumpul utk hari pertama...hari kedua , lebih kurang 1k pulak...haih..kaya-kaya kengkawan aku ni ye...

 alangkah bestnya klu hari-hari dpt pegang duit camni...

 duit lama akan bertukar wajah baru..

see...kita beraya dgn duit baru ye..

 ni duit raya tuan tanah

kerani bank tgh kira duit raya utk kengkawan ...muncung jaga ekk!!

baru perasan kan???

 hari kedua pulak...ada 1k lebih nak tukar ke note baru

muka tuan tanah lagi dok bergaya dgn duit baru...kekekeke

nak jugak???!!! layan aje...

semua duit raya dah standby masuk dlm sampul....lega hati bila sah settle satu perkara..

No comments :