Friday, July 27, 2012

DAM DAM DUM BUNYIK MERCUN

alahai bebudak kat flat aku ni , baru 6 hari berpuasa , sana sini sibuk ngan mercun  . maklum la bebudak kan??? nak marah , kang org kata  " eh...org tu , tak ada perasaan agaknya?? nak raya , biasa arr bunyik mercun sana sini..." adoi...aku yg kat rumah ni , serba salah jadiknya , tadah aje telinga menahan bunyik mercun yg sesekali buat aku terkujat cam kena renjatan elektrik dan tahan telinga jugak dgr adam merungut dan menangis . weh....rimas makcik tau!!!

sebenarnya dari awal puasa lagi  , bebudak kat flat taman kosas ampang ni dah syok main mercun tapi lite-lite aje bunyiknya , tapi ...la ni , dah macam main  meriam buluh gamaknya...ni semua dari mercun bola yg sgt merbahaya tu....dah la kuat bunyiknya...even  , kita yg dewasa ni pun mmg sgt terkejut bila dia meletup . la ni , mmg aku tak berani nak bersidai aka berdiri kat beranda rumah , takut-takut klu terkena mercun sesat...eee...nauzubillah , klu terkena mata .  paling tak boleh blah , diorg main kat dlm kawasan flat  , kat koridor ataupun kat tangga...wei...rasa nak sepak terajang aje budak-budak ni...

la ni , time malam , bila adam ada kat rumah , mmg budak ni akan tutup kedua-dua telinga di....semua benda dia tak nak buat sbb tangan dah tutup telinga , maka aku la yg jadi mangsanya...nak layan fb pun tak senang ...huhuhuhu...paling tak boleh blah , minum susu dlm botol pun aku kena pegangkan...makan aku suapkan....sanggup tu terdongak-dongak supaya makanan tu masuk dlm mulut tu...adoi...nak tido pun tutup telinga.....sakit aje mata aku tgk dia tu...

kekadang tu  terpikir , cepat-cepat la musim puasa dan raya abis , penat aku tgk adam...dari dia kecik sampai laaaa dah nak masuk 5 tahun , macam ni jugak gayanya...sampai bila la dia tak tutup telinga cam ni??? ...tapi yg buat aku pelik , tgk cerita seram pun tutup telingga , bukan ke kena tutup mata???? apa kes pulak budak ni??? kena siasat , something wrong somewhere ni...huhuhu

tgk katalog UO pun bukak pakai siku...ko mampu??


nak makan keropok pun  , nak org suapkan...mengada-ngada tul



sanggup tu terdongak-dongak nak betulkan posisi keropok ...dan mama dia pun sanggup tu , tengokkan aje...heheheh

2 comments :

Anonymous said...

ha x pose yek!

rossysweety said...

belum boleh lagi...pepagi dah nak susu...camana??