Friday, September 21, 2012

SAMBUTAN RAYA DI TADIKA TAMAN KOSAS

hai uols...



hari ni nak story pasal sambutan raya kat tadika adam pula...aku dpt tahu pun dari memo yg ada dlm beg adam...sebelum tu , adam dah cakap dah , cikgu suruh bawak kuih raya tapi aku tak paham apa sebenarnya dan bila tarikh tu....time tu dah kul 8.30mlm , camana la aku nak ke bakery beli apa-apa yg patut utk jamuan esok tu...memandangkan aku kena cerry berry ( cirit-birit )  sebelah malamnya, maka tiada apa-apa persiapan atau kuih-muih yg dpt aku sumbangkan utk jamuan hari raya tu..keadaan amat-amat tidak mengizinkan utk aku masak-masak time tu..maka  , aku just bagi sebekas mini popia serunding ikan dan sebekas lolipop .

jamuan start kul 10.00 pagi , kul 9.50pagi  , baru aku terhegeh -hegeh nak keluar rumah...time tu , dah ramai dah ibubapa dan kanak-kanak dtg beraya...si adam  pulak spt biasa arrr...tgk dah ramai kenkawan dia dtg , dia mengada-ngada tak nak masuk sekolah...kena la berdukung...eeee...geram tul aku tgk budak seorg tu...apa penyakit agaknya??? even bergambar beramai-ramai pun dia tak nak...

agak-agak ,setengah jam , baru la dia nak bercampur dgn kengkawan dia tu...berlari-lari entah kemana-mana tah....haih...betul-betul mengada-ngada....baru la aku boleh makan dgn aman .

menu utama hari tu adalah mee hoon sup dan kuih-muih yg dibawa oleh ibubapa . ada spagetti , puding  , kuih raya , kek dan memacam lagi ..mmg seronok makan beramai-ramai camni dan paling tak boleh blah , tgk keletah bebudak yg bermaaaacammm ragam...ada yg bergaduh sesama mereka...ada yg berlari-lari...ada panjat meja....adoi!!!! penat tgk bebudak ni....

kul 11.45pagi , aku dan adam minta diri utk balik rumah tapi biasa arr kami ni , melencong ketempat lain dulu sebelum balik rumah...dah alang-alang berpakaian cantikkan  , harus la jenjalan dulu!!!

k la  , bye!!!


aku letak bekas lolipop kat area ni...see..bebudak kerumun tu dulu..heheheheh



mak-mak tgh sibuk amik makanan yg terhidang

kengkawan adam

 tgh bergossip..

No comments :