Thursday, October 11, 2012

AKTIVITI SEKOLAH ADAM

hari ni  , aku nak cerita sikit pasal aktiviti sekolah adam sebelum dia cuti persekolahan utk penggal ke-3 dalam tahun 2012 ini...
awal minggu lepas , ada final exam kat sekolah...amboi....cam sekolah tinggi aje kan?? siap ada final exam lagi...tapi tak apa , mama dah siap wish dlm FB ari tu semoga adam berjaya dan dpt no 1 dari depan pulak ye..heheheh

ini jadual peperiksaan adam...haih...mengalahkan tau...rasanya dulu , time aku tadika , tak ada pun camni...cikgu sesuka aje nak buat exam bila...mmm..canggih tul cikgu-cikgu sekarang..hehe


dan , ini pula , beberapa kertas exam adam ari tu...semlm dah dpt bawak balik...firstly tgk ,  OMG ( itu yg terkeluar dari mulut aku... ) giler punya susah le soalan dia...dan aku rasa cam tak sesuai utk bebudak 5 tahun utk menjawapnya coz more cam budak darjah 1-2 aje , tapi bila aku dok tenung lelama dan pikir bebaik , mmg macam tu kot bebudak sekolah jawap soalan-soalan cam ni tapi jauh dlm hati aku ttp cam tak puashati sbb susah utk budak sebaya adam nak menjawapnya...

ini kertas pendidikan moral...satu aje yg betul...rasanya tu pun adam pakai tibai aje nak jawap

 ni lagi laaa....kosong semuanya...camna dia nak jawap??? kertas bahasa inggeris lak tu..lain arr klu cikgu sebut satu persatu huruf O..N..E...pastu , bebudak tulis apa yg cikgu cakap...cam time kita dulu-dulu , spelling...tapi aku tau adam tu masih tak kenal huruf lagi...klu suruh baca ABC , bukan main laju lagi tapi bila kita sebut satu persatu , mmg zero arr dia tu...kesudahanya , air mata dia yg laju  berjurai-jurai  keluar .mmmm...letih mama dia arrr...

ni kertas bahasa melayu...pun sama kosong!! mlm tadi aku sebut satu persatu huruf I..K..A.N , pastu suruh dia tulis...mm...kena suruh dia baca dan tgk ABC semula...suruh tulis I pun , dia dah pandang aku..

klu bab kaler , dia suka tapi berejam-jam lamanya...see...semua salah gandingan pokok dan buah tempatan .

ni satu soalan yg aku tak setuju jugak...time aku dulu , darjah satu baru aku start mengenali jam...heh...tak sesuai arrr...

ni laggggiiiiii la , aku tak setuju....giler punya susah..rasany budak darjah 3 pun belum tentu pas nak jawap...sgt tak puas hati !! pada aku klu ada pic itik ke...bola ke...dgn kuantiti yg sedikit baru la sesuai utk budak tadika nak mengira kot??? mmm....camno ni ??? peningggg

 ni pun adam tak boleh jawap..haih!!!

ni soalan simple , tapi aku tak tau arr adam tulis tulisan apa??? bahasa jerman kot??

ni pulak aktiviti sekolah  , minggu depan..nampaknya time table aku mmg pack ...sabtu dan ahad tu...tak boleh arr adam nak bangun lewat 2 ari tu ye...hahahahah..tapi aku dah agak dah , mmg giler penat ..


see....bab bergambar tu , aku rasa cam tak percaya aje budak adam tu nak join jugak...tunggu dan lihat aje la nanti...ada drama atau idak??? hohoho....dan aku dah google impiana resort tu , cam ada tmpt mandi manda kat situ , cam nak bawak extra baju utk adam aje la...tapi yg tak seronoknya ada passengger pulak nak tumpang kereta aku...


nasib baek arr , cikgu bagi peta utk 2 lokasi tu...nampak gayanya cam senang aje aku nak drive nanti....mudah-mudahan aku selamat sampai .huhuuhu

 ni aktiviti sebelum cuti persekolahan bermula , ada jamuan akhir tahun....kelassss bebudak ni..huhuhuhu...la ni aku tgh pikir nak bawak apa ek utk jamuan nanti??

4 comments :

Anonymous said...

rutin mak menguruskan anak2!

Unknown said...

KA : sabtu dan ahad sekali gus ( 2 hari berturut)...waaa..kacau mak dia nak tido..ngee

Afne said...

mcm2nya soalan exam adam.

ko bawak kek pisang je hahahaa

Unknown said...

bijak jugak ko ni ek??!!terlupa sudah kek tradisi ko tu...hehehe