Monday, October 29, 2012

DAGING QURBAN SEMPENA AIDIL ADHA

Alhamdulillah , utk raya haji tahun , mmgg rezeki aku kot...mana taknya..banyak pula aku dpt daging qurban...rasanya  , sampai tahun depan takkan habis-habis lagi..hehehhehe

oh ya , hari ni aku dan adam dpt tgk org sembelih lembu dan melapah daging lembu...ada 5 ekor kesemuanya dan 3 ekor aku dpt tgk semua aktiviti penyembelihan....tapi  , boleh pulak aku lupa nak bawak camera atau hp ...ruginya....tapi tak apa,semua tu dah jadi kenangan kat aku...next year aku nak amik pic semua ni...

lepas semua dah settle , aku pegi dptkan kupon utk  ambil daging nanti...tepat kul 12 tengahari , proses pembahagian daging pun bermula,dan setiap org akan dpt sekilo daging...pas balik rumah , ada Hamba Allah ni  ,ketuk pintu rumah aku...katanya dia buat qurban join flat aku...so , aku dpt lagi sekilo daging dan part-part lembu cam hati , paru dan limpa...oh ya , hari ni lauk lunch aku semuanya berasaskan daging lembu , nasib baek semua sedap coz dagingnya manis..maklum la  , daging fresh baru sembelih...

k la..itu aje setakat hari ni...

kupon yg diberi utk setiap buah rumah...satu rumah , satu kupon

daging qurban dari Hamba Allah itew..

dpt paru , limpa dan hati...mmg best k..aku nak mencuba resepi kat dlm internet arrr..

yg ni aku dpt sekampit atau sekilo daging dari pihak flat

lepas dibersihkan , ni semangkuk lemak utk aku bawak balik kampung time cuti deepavali nanti...kena tanam k...

ni daging utk simpanan aku ...dok dlm petiais dendiam k..

hasilnya...lauk tengahari tadi...semangkuk daging masak kicap sempoi

dan semangkuk hati dan limpa masak rempah....next time , kena ulang masak ni lagi...sedap dimakan ngan nasi even di cicah roti

2 comments :

Afne said...

adoiii terliur tgk paru msk rempah tu.

Unknown said...

afne: kan dpt byk daging qurban..buat arr ..sedap k