Saturday, November 17, 2012

JOHOR BAHRU...AKU DTG!!

Hai korang...lama tul aku tak update blog ni..aku balik kampung baru-baru ni...hampir seminggu bercuti mmg rasa puas yg amat..lansung tak ingat tarikh , apa tah lagi kerja-kerja kat opis nun .hehehehhe

k la , aktiviti bercuti selama seminggu ni ,aku isikan dgn percutian aku ke Johor Bahru...wei..lama giler aku tak kesini since tahun 1999 kot?? mm..banyak tul pembaruan yg telah dibuat oleh kerajaan Negeri Johor...mmg terbaek arr...

aku ,adam ,emak dan mak saudara aku bertolak dari Muar ke JB dari hari Ahad lagi..perjalanan yg lama dan aku rasa sgt membosankan..tepat 2jam aku drive , akhir sampai ke tol Skudai , di sini , aku tunggu jap adik aku ( azlina ) utk guide kami ke rumahnya  di Taman Pulai Indah....tak jauh sangat pun dari tol Skudai tu , pada aku yg tak biasa ni , mmg terasa jauhnya perjalanan ke situ .

Selepas relax-relax jap , pada sebelah petangnya, kami nak jenjalan jap keliling JB , paling utama plan aku adalah  nak ke LEGOLAND , tapi boleh sesat la pulak...even dah pun masuk ke kawasan Kota Iskandar , mmg tak nampak lansung papan tanda ke situ , dari dok melilau tanpa tujuan , terus kami ke tmpt shopping pulak..ke THE ZON di Stualang Laut...mmg best permandangan kat sini , berhadapan dgn bangunan THE ZON , korang dh boleh tgk Singapore...eh!!! rasa cam dekat aje...time kami sampai tu dah maghrib , mmg ramai org dok bersantai dan diterangi dgn lampu-lampu yg cantik dari sana .


kat sini , tak boleh nak shopping sangat coz barang adalah mahal dan cam tak best...pada aku better is shopping kat sogo..walau apa-apa pun , ada jugak aku beli sikit sebagai kenangan , sehelai baju adam dan sehelai utk aku . oh ya , klu korang nak beli coklat , kat sini la tmptnya...mmg banyak kedai-kedai coklat ...mmg murah dan banyak pilihan...


sempat lagi possing depan kedai...tanda tuan tanah dah sampai..huhuhuhu

budak 2 org ni  ,tak habis berkeliaran...mmg penat aku tgk budak-budak ni..

k la , next aktiviti  , sambutan birthday ecah

No comments :