Wednesday, April 17, 2013

BONUS vs WISHLIST

yahooo...minggu lepas semua warga TM dpt bonus utk tahun 2012.Alhamdulillah , ada peningkatan sedikit dari tahun-tahun lepas dan Alhamdulillah juga ada beberapa wishlist aku selama ni dpt juga aku merealisasikan akhirnya . jom tgk apa yg aku buat dgn duit bonus itu ....

1. SIMPANAN ASB

dpt aje $$ aku terus bukak maybank2u dan menabung ke dlm ASB secara online . senangkan??tak payah nak bawak cash ke kaunter bank , just transfer secara online sahaja . pastu maybank terus tolak RM1.00 kerana urusan tadi . kira RM1.00 tu consider aku upah diorg la..

pic dari google aje ... thanks google

2. SEDEKAH SEIKHLAS HATI


 Tangan yg memberi  , lebih baik dari yg menerima  , betul tak?? 
lepas buat simpanan di ASB , aku transfer duit ke mak aku di kampung plak . kali ni , aku nak $$ tu , sampai cash money kat tangan dia , so aku guna poslaju aje . Alhamdulillah , sampai kat beliau keesokkan harinya . jadi , senang la klu dia nak berbelanja , ada duit dlm tangan .

3. HP Samsung SIII

Keesokan harinya , aku dan tie gadies ke blue cube KLCC , kali ni aku nak merealisasikan wish list yg dah lama terpendam  . dan akhirnya tertunai sudah . memandangkan hp lama ku pun cam dah nak rosak  , sebaiknya aku tukar kepada yg lebih baik . pilihan hati kali ni adalah hp pintar dari Samsung S3..mmg aku minat dgn desingnnya dan warna putih lagi suci itu ...dari segi saiz , idak la kecil...idak la besar sgt...mmg sgt sesuai klu org pompuan pakai .

akhirnya S3 warna putih dlm gengamanku kini...


dah beli HP  , kena la plak dipakaikan baju . aku suka warna merah , so mmg ngam la putih combine dgn merah menyala lagi terang ni......cover dari low yat aje

4 . PERFUME MAHAL SEBOTOL

Ni lagi satu wishlist aku utk tahun 2012 ni . mmg aku tercari-cari  sebotol perfume yg mahal dan wangi utk semburan sewaktu ke opis . dan akhirnya aku dapat sebotol . selama ni aku selalu beli pati perfume aje dgn ofiismate  , sebotol rega RM17.00. cukup setengah bulan , dah abis (kesian tak kat saya ??) so , kali ni mmg aku decide nak amik yg agak mahal , biar berbaloi-baloi bila menggunakannya . perfume pilihan hati adalah wangian dari Taylor Swift dan aku suka baunya yg soft tu..
haih....bukan senang nak senang tau..kena ada kesabaran sikit . baru la boleh gapai apa yg kita idamkan .

 best baunya...sweet aje like tuannya..hehehe

 Masa kami beli perfume , aku dpt 3 voucher utk air yg sedap dan mahal ni ...apa lagi , dok tebus la
buy 1 free 1

 see..jus buah-buah yg sedap...paling best adalah banana smoothie..pertama kali aku mencubanya terus jatuh hati..next time nak beli la kat klcc tu

5. PYJAMAS DARI GAP

yg ni bukan wish list aku , tapi saja-saja beli utk adam . kainnya pun sejuk dan coraknya mmg cantik dan paling utama harganya yg murah berbanding kat kedai . aku beli secara online dgn member yg lain . klu nak beli , sila ke sini .



 cuma RM19.00 sahaja 

ok la itu aje..$$ bonus ada lagi dlm tangan , nanti la , tgk dok pikir-pikir apa lagi nak dibeli .
byeeeeeeeee

1 comment :

Afne said...

ambooooiiiiiiiiiiiii shopping sakan org tu tgh masyuk!