Tuesday, April 16, 2013

TERIMA KASIH PM !!!

mmg betul-betul janji ditepati ...mmg terbaek la...ni semua rentetan dari PM dtg melawat ke TM hari tu...janji semua warga TM dpt imbuhan khas sebanyak RM500.00 , katanya duit akan dibagi sebelum cuti sekolah penggal pertama  , mmg betul-betul masuk sebelum hari cuti tu .

suka hati makkkk dgn tak terkata , maklum la, dpt jugak menrealisasikan wishlist aku sedikit sebanyak ....alhamdulillah...

jom tgk apa yg aku beli ni..apa yg pasti , pepagi sabtu aku berdua ngan adam dah terconggok kat jln tar , dlm sehari hampir langsai dah rm500.00 tu..hehehehhe..mmg dasar kaki shopping tul..


sebelum bertolak ke Jlnn TAR , aku singgah kedai hardware utk beli setin cat putih dan suku-sakatnya utk kerja mengecat grill nanti

ni kat grill  hadapan...kaler hijau dari owner lama . mmg selama ni aku tak amik pusing pun pasal warnanya

tada.....seminggu lepas beli cat tu , kerja-kerja mengecat pun dah siap...walaupunn comot sana sini tapi puas tgk grill aku dah berubah warna 


tingkap dapur ke-2

 tingkap dapur pertama

oh ya..hari pertama cuti sekolah bermula , balik dari kerja aku tgk cam ada org cuba nak umpil tombol pintu tu..kesan calar semakin ketara 

kat grill ni , dulu aku pasang jaring-jaring camni utk elakkan kucing masuk rumah

di sebabkan aktiviti bebudak nakal ni , esoknya aku terus pasang plat besi cam diatas...tutup bahagian tombol dan gantikan terus jaring besi tu ...baru la nampak secure dan cantik sikit

see..tombol pun dah tutup..

lagi satu , wishlist aku terlaksana . aku nak gantikan langsir di ruang tamu .. maklum la  , hampir 7 tahun tak pernah bertukar ..mmg dah hukum buang ke tong sampah aje...kali ni , aku cuma nak tukar langsir utk ruang tetamu sahaja . utk keseluruhan rumah , kena kiv dulu selagi frame tingkap nako tidak ditukar ke tingkap sliding . oh ya , tu semua wishlist utk ditunaikan tahun hadapan .

Pagi tu , aku dan adam ke jln tar , agenda utama nak ke nagoya textile ,nak beli langsir baru dan terus tempah ..nak menjahit sendiri , rasanya sampai sekarang tak siap-siap lagi  . utk tingkap 4 frame tu , kena beli sehingga 8 meter . aku amik yg murah-murah aje coz next year nak tukar yg lain plak . so  ,semua sekali termasuk kos upah cuma RM74.00 sahaja .

sebelum tu ada gak rembat 2 helai tudung utk ke ofis . sorry ,pic aku tak masukkan coz tak sempat nak amik .

langsir lama  , mak yg jahitkan...klu korang nak tau , kat area tengah tu , dah semakin pudar dah warnanya..kat bawah (bahagian dinding ) kaler masih lagi baik .hhahaha..mmg patut kena buang aje
ni la warna langsir baru..mmg payah nak memilih  coz mata dah rambang bila kat situ...masa ni  , hampir satu jam aku berpusing-pusing kat dlm tu...hehehehe

ni la ukuran dan harga nya..

selang 2 minggu , langsir baru aku dah pun siap...hari sabtu lepas aku gi amik kat nagoya textile

 taddda......ini la dia langsir baru aku tu...klu nak diikutkan , mmg boleh aje klu nak beli guna duit gaji tapi aku ttp nak beli ngan duit terpijak cam ni ...

lepas balik dari Jln Tar , kami singgah ke Axis Astrium plak  . nak makan lunch..kali ni masuk Oldtown White Coffe ..pekena nasi ayam garing yg sedap dan adam pula demand  aiskrim semangkuk . pada ari tu , makan la sampai puas , maklum la dpt duit terpijak camni ..sapa yg taknak kan???


aiskrim adam yg sedap gila..

lepas lunch , beli barang dapor di careffour yg berdekatan . byk juga aku borong hari tu .save duit gaji nanti

sebelum balik , layan budak ni main games at least merasa jugak dia dgn duit dari PM tu...

siap main ngan siku lagi tu...ko mampu??

oh ya , lagi satu sebelum aku terlupa , dpt aje duit tu , aku beli sehelai baju kurung pahang warna kuning utk dipakai ke pejabat .beli dekat ruang legar TM Menara aje . cantik tak????


ok la itu aje yg sempat aku ceritakan pasal dpt duit dari PM tu . walaupun pada pandangan sesetengah org , nilainya adalah tidak banyak mana pun , pada aku sgt berbaloi-baloi time sesak  camni . ada 2 wishlist yg dah aku tunaikan .syukur Alhamdulillah .

byeeeeeee

1 comment :

Afne said...

untung la dpt brim. aku dpt tgk aje huhu