Friday, September 13, 2013

F I N A L L Y

Ini la dia satu-satunya gambar kenangan adam di sekolah tadika kemas sessi 2013 . utk makluman korang , gambar tahun 2012 , mmg tak ada . klu korang masih ingat enrty lama aku dulu , baca kat sini kisah adam yg menangis tak nak bergambar .  klu dikenang  , ada macam-macam perasaan tau , time tu mmg seharian adam kena marah aje .. ...sekarang ni  , rasa terharu sgt sbb akhirnya adam nak jugak bergambar di sekolahnya , siap berbaju graduation lagi .Alhamdulillah , Allah makbul jugak doa aku selama ni  .

Ada kisah disebalik sessi bergambar tu . 2 hari sebelum tu  , aku dah terima surat dari cikgu mengenai tarikh dan pembayaran . mlm tu aku dah loby adam pasal amik gambar ni ..dia kena senyum sikit..tak payah takut dan yg paling penting , aku cakap proses tu sekejap aje...tak payah nak malu-malu , semua kawan adam kena amik gambar . dia sekadar angguk kepala aje tanda paham  . setiap 1 jam  , aku akan remind dia ttg amik gambar tu sampaikan aku plak kena marah oleh adam sbb asyik ingatkan dia benda yg sama aje .huhuhu

keesokkan harinya  , pepagi nak ke sekolah , dia suruh sembur perfume kat baju dia..'katanya biar gambar dia wangi nanti!! hah??? nak tergelak aku dgr statement dia tu tp aku diam dan layankan aje la apa dia nak...dia suruh pakai bedak jugak tau .

tamat sessi persekolahan , aku sesaje sms cikgu  , bertanyakan mengenai apa plak karenah adam tahun ni... , cikgu balas , adam sgt ceria dan excited nak bergambar...asyik ketawa aje ..pas tu dia la yg paling wangi pada hari tu . wah!!!! berbunga-bunga hati aku baca sms dari cikgu . ptg tu aku kena carikan hadiah utk adam sbb akhirnya dia merealisasikan impian aku selama ni . aku belikan sekotak coklat cadbury di opis dan siap sampul cantik-cantik tau....sgt poyokan 2 beranak ni??? hahahaha..tak pa ,tu namanya sharing is caring , lagipun tiada sesiapa yg aku nak buat surprise camni , cuma ada dia seorg aje...so kena extra feeling sikit kat anak .huhuhu

k , la ..layan pic ni..so far aku dah pun framekan gambar dia tu .




time malam , aku bagi hadiah kat dia coz dia bagi kerjasama yg baik utk sesi bergambar tu


dpt coklat cadbury sekotak...seronok la ye..mama sapa la yg sporting tu ek??

makan le sampai muntah...

2 comments :

Afne said...

waahhh klu mcm ni auntie nk jd adik angkat adam blh? hahahaaa

Unknown said...

seorg aje udah le...tokei balak pon boleh lingkup klu ada reramai anak angkat ...hehehe