Wednesday, November 13, 2013

DERMA DARAH

Hai...jumpa lagi ..lambat sikit nak update blog aku kali ni . entah la kan?? asyik sibuk aje memanjang kekdahnya...bila time kat rumah , rasa malas plak nak update ..klu kat opis , mmg payah nak bukak dan update blog , lebih-lebih lagi auditor dah pun masuk dlm opis ni , memacam report kena sediakan .mmm....sabor aje la...

k la , ni aktiviti yg diadakan di TM tempohari , ada kempen menderma darah lagi katanya . jangan memain , kami di panggil WIRA tau , rasa bangga plak berbaring kat situ , wira-wira TM sedang berbakti kepada negara... ..chehhhh...  . Masuk tahun 2013 ni  , aku mmg dah pasang niat nak join aktiviti menderma darah utk setiap 3 bulan . Pada aku , mmg best , lepas seminggu  , rasa badan ni jadi fresh dan aktif aje ..klu rasa derma darah tu menggemukkan  , ooo...silap la tu...pada pandangan aku , tu semua nafsu time makan aje ..tak ada kena menggena dgn derma darah atau idak ..jgn nak kelentong la.....huhuhu

pada 25hb October lalu , kali ke-2 aku menawarkan diri utk derma darah lagi . kali ni banyak pulak kuantiti darah yg diambil , masa hari tu ( boleh refer sini  ) , cuma 330ml sahaja , tapi kali ni dah naik ke 480ml...woow..klu tuang dlm botol mineral saiz 500ml , mmg penuh la...camtu la gamaknya kan !ee..seram tgk darah sendiri yg pekat dan likat . Dilla ( sebagai camerawoman pada hari tu ) cakap , tak sampai seminit darah aku dah hampir setengah penuh bag darah tu....mak ai!!! patut la aku kena darah tinggi , byk sgt darah dlm badan ni , harus kena buang sikit tu .

jom la layan pic .

email yg dikeluarkan oleh admin

sebelum amik darah , kena register nama dulu , ada sedikit interview pasal keihatan kita dan sebagainya..

masa ni   , baru seminit kena cucuk kat lengan , dah pun hampir setengah bag darah tu penuh

pekat dan likat darah aku tu...takut bila tgknya

chaiyok!!! chaiyok!! utk diri sendiri

ini la darah aku...jenis O ye...

1 comment :

Afne said...

muka mcm merenung masa dpn jek hehe. mmg bgs derma darah tp kena ada syarat2nya kan.