Thursday, November 14, 2013

PERCUTIAN SINGKAT - PERLIS INDRA KAYANGAN PART 1

Yuhuuu..
ni pic terbaru dari aku . entry kali ni aku nak story sikit pasal percutian yg aku tak rancang  , percutian budget dan percutian yg boleh aku kenang sampai bila-bila....mmm...see...banyak tul aku sebut ayat percutian tu , M A K N A N Y A mmg best la tu...hahahha..

korang kena sabar nak baca entry ni ye , sbb banyak part..cam poyosskan??? ahh...ada aku kesah?? klu korang nak tau....kena la followwww !!! 

start the story , 

hari jumaat , maghrib tu aku dan adam dah berkampung di UTC Jln Pudu . Perjalanan jauh dan tak dirancang bermula . plan nak ke Perlis aka melawat Tie dan secara tak lansung bercuti ke sana . Mujur juga ada  tiket kosong ke Perlis kul 10.30mlm tu , jadinya kena tunggu lagi la kat UTC tu . 

pada mlm tu , kami naik bas ETIKA Express double decker ...wah...first time ever naik bas bertingket-tingket ni...rasa teruja plus takut berlegar -legar dlm hati dan kepala ni , apa-apa pun aku berserah kepada Ilahi . oh ya , harga tiket adalah RM47.30 utk seorg pada hari tu ( harga tiket akan berubah naik klu dimusim cuti sekolah )  . tak kira la dewasa atau kanak-kanak , harga tambang adalah sama k.

Perjalanan jauh aku bermula kul 10.30mlm  , mmg buat aku rasa tak ngantuk sepanjang perjalanan . Si anak teruna aku ni , kul 11.30 mlm aje dah dibuai mimpi . maunya tak nyenyak dia tido  , aku dah siapkan dia bersweater  , berstokin dan berselimut bagai , mmg sedap aje la dia dibuai mimpi dgn keadaan dlm bas yg sejuk beku tu , cuma mama dia aje la yg terkebil-kebil lagi . nasib baik jugak la ada games 'Smurf Village' kesayangan aku ni boleh jadi  penghibur . 

Entah kul berapa , terlelap jugak aku akhirnya , tetiba aje bas dah berhenti  . Ingatkan dah sampai Perlis , rupa-rupanya baru sampai di RnR Taiping . Berhenti sekejap utk membuang apa yg patut .huhuhu.

Tak lama pas tu , bas teruskan perjalanan semula ...time tu aku dah tido-tido ayam kot rasanya...dan tup-tup bas berhenti lagi...kali ni dah pun sampai Alor Star utk turunkan penumpang . tak lama kemudian  , bas teruskan perjalanan sehingga la ke Kuala Perlis dan destinasi terakhir Kangar .

Tepat kul 6.00pagi , kami berdua dah pun sampai di bas Station Kangar...wei...cam tak percaya k , aku dah sampai Perlis!!! Hishhhh...masih teringat-ingat lagi pagi tu .apa-apa pun , kul 6.20 pg , Tie sampai dgn tunangnya dan kami semua menuju ke Homestay yg telah dibook .


k la , korang tunggu sambungan Part 2 , ttg percutian singkat  aku ni lagi . Sebelum tu , layan dulu pic anak teruna aku kat UTC Pudu .

                            adam dah tak sabor nak naik bas..seronok tul dia pada mlm tu



sementara tunggu jam ke 10.30mlm , aku just lepak kat tmpt menunggu ni . keadaan yg selesa dan ramai org buat hati rasa tenang dan tak takut dgn keadaan sekeliling .

kami dah naik bas....Adam dah siap pakai sweater ..

NEXT  - LANGKAWI DAN DINNER

2 comments :

Afne said...

aku msh igt beg mickey mouse tu. adakah beg yg sama atau yg baru? seronoknya bercuti :)

Unknown said...

tu la bag mickey yg dolu tu..banyak tul kenangan kat bag tu...