Thursday, December 31, 2009

hatiku sedih....

hati aku betul2 sedih , tak keruan dan macam2 lagik....

Pagi tadi aku anto adam ke sekolah dia ( taska ) , seperti selalu dia akan keraskan badan dia atau buat2 ngeliat...tu tanda2 tak nak gi skolah la...tapi yang buat aku rasa sedih sgt sbb pagi tadi budak pengasuh tu cakap "saya tak pernah dengar dia bercakap , dia tak boleh cakap ke???" terkejut betul aku dibuatnya...selama ni adam ok ajer...malah bising mulut dia cakap itu ini...nyanyi dan membebel ....macamana jadik macam tu??? hai...riso betul ati aku ni...sampaikan on the way pi kerja , air mata aku ni dah start mengalir...buat kerja opis byk salah...aku rasa badan ajer kat opis tapi fikiran aku kat adam...rasa nak balik ambik dia sekarang jugak......


pasal benda lain aku tak ambik sedih atau kesah sgt klu org kaco aku ke...org sakitkan ati kat aku ke...org cakap aku cam ni ke...cam tu ke....tapi bila bab anak aku ( adam ) mmg aku pantang.... ...hati aku cepat tersentuh atau marah klu ada apa2 berlaku kat dia....jangan sesapa cuba nak sakiti dia...

mmg aku akui , sejak 2 bulan lepas mmg ramai betul budak2 dlm taska tu..kekadang terpikir gak , camana agaknya adam tido , memain dan lari2 ...muat ke???patut la tiap kali nak gi skolah adam mesti nak bawak mainan dia sendiri....sekarang ni mesti dia tak nak campor ngan bebudak tu....aku pun heran, mana dtgnya bebudak tu???dulu tak cam ni pun...tiap kali nak tanya owner taska tu cam tak terkata sbb masa cam tak sesuai....masa sesuai , dia pulak tak ada ...menda2 cam ni kena face to face tak best nak calling-calling ni....

ya Allah , ya tuhan ku , kembalikan keceriaan dlm hati anak ku itu....panjangkanlah umurnya dan berikanlah kesihatan yang baik utknya...murahkan rezekinya , terangi hatinya untuk menerima agamamu dan lembutkan lidahnya utk menyebut kalimah mu ...
dialah satu-satunya anakku di dunia dan akhirat...amin........

1 comment :

Afne said...

this is the 1st time ever ko publish entry mcm ni. plg kuat pun emosi mrh je sblm ni hehehe..

sbg sahabat & jugak seorg ibu, aku cuma dpt srh ko bersabar. insyaallah adam takde pape. jgn fikir sgt apa pembantu taska tu bgtau kang ko yg stress semua benda jd tingtong. lg pun adam kt rmh seronok main mcm biasa. mungkin kt taska dia takde geng yg blh in dgn dia.

klu btl taska tu terlalu ramai bdk sampai sempit/bdk lain tak terjaga, ko blh report ngan JKM biar diorg check.