Thursday, April 29, 2010

rindunya.....

rindunya kat blog aku ni...mana taknya , dah 4 ari aku tak ber on line  , tak dapat nak update  blog ataupun facebook....aku adalah balik kampung....bertolak ari sabtu kul 11.00pg  , bertiga ngan adam dan ana....seronok jugak sekali-sekala balik kg ni...maklumla , last balik kg masa ari raya aji tahun lepas....


 turun dari jambatan muar , mercu tanda muar...

 kat sg mati
sampai muar dlm kul 1.30ptg....penat , panas dan ati pun sakit ...mana taknya , org cin* kat muar drive cam atuk dia punya jalan....geram tgkkan....agak2 10minit pas tu kitaorg pun sampai rumah , adam cam takut2 nak masuk rumah coz tak biasa....lagik2 ada kucing siam 3 ekor , lagik la dia takut....hahahhaha.....adik aku dari JB (lin ) pun ada jugak..dapat la aku tgk anak sedara aku ni ...dah berusia 5 bulan dah....

dinie batrisyah

time petang  , kitaorg jenjalan carik makan kat area muar ni...cadangnya nak makan mee bandung muar , tapi kedai yang sedap2 semuanya tutup , last-last kitorg beli kat gerai yang tak berapa sedap...layankan ajer dari tak ada lansung....

pas balik , memasing kepenatan dan kami beramai-ramai  bergambo kat tepi tangga dapo...lantak la...janji happy....

 pink lovers ...jom get it from TUPPERWARE...

cun tak mutiara dari sabah ni...murah ajer....tunggu aku pakai kaler biru ok

adam , ana , dinie dan mak dinie yang sengal..

adik aku balik ni sbb ada misi , dia nak promote gelang batu permata dari negeri sabah dan jugak ambik barang tupperware yang dipesan . aku pun jual hanger tudung awning kat dia...hehehe...kira berbisnes adik beradik la....malam tu dia balik ke rumah mak mertua dia pulak .

esoknya , aku ,adam dan ana nak berjumba-jumbi...nak shopping sikit kat supermarket wetex parade...planning nak carik kasut keje , tapi satu pun tak berkenan , last2 aku shopping baju adam dan brg personal utk aku  .pas tu terus ke tanjung emas , beli mee siput dan makan2 kat situ...suka la adam coz sibuk tgk org jual layang-layang dan tgk kapal2 . kebetulan kat situ ada ekspo , pas lepak2 , terus tuju kat situ...adam beli mainan..aku dan ana beli blouse dan tudung awning  . murah2 tu....

 ekspo kat tanjung...waktu siang tak ramai org yang dtg...

budak ni suka la dpt main kat playground

eric and son

permandangan dari sg muar

seluar tido dan jean utk adam

baju basahan adam

seronok la budak  ni , abah dia belanja mainan..

pilih-pilih....

oh ya , masa kitaorg jenjalan kat tanjung emas , ada helicopter berlegar2 ...pas tu ada promosi kepada sesapa yang nak naik ...kononnya , nak la mencuba kalau rega sekepala rm10.00 , rupa-rupanya RM150.00 ...mahal siot...kalau dari muar ke kl , nak la jugak aku naik....ni setakat pusing2 bandar muar yang tak berapa nak besar ni....tak berbaloi lansung....

ari isnin , malamnya ,  kitaorg makan ikan bakar pulak...bukan kat umbai atau serkam tau....ni kat sabak awor muar ..best tau...rega pun murah ajer...beriya la aku standby rm200.00 rupa-rupanya cuma rm60.00 ajer utk 3 org makan....kebetulan malam tu  , ikan tak berapa nak ada , aku just ambik ikan siakap masak bakar berlada , ikan lidah 2 ekor goreng garing , sotong goreng tepung dan udang goreng kunyit...puas la makan dan meratah sampai kenyang gila....pas tu order satey 20 cucuk utk ayah aku ....

 ke pintu masuk

jemput makan...

tuan tanah makan banyak malam tu....hehehehe

sotong goreng tepung...udang goreng kunyit lupa nak snap...

ini budak pun makan banyak dan gembira ajer... 

dah kenyang , jom la balik 

ari selasa  , kami bertolak dari muar kul 11.00pg ....dan kul 2.00ptg selamat sampai ke kl...penat yang amat tapi seronok ....

3 comments :

Afne said...

ini namanya blk kg cari mkn hehe
sedap tu...

Alifaforever said...

syoknyer dapat balik kampung... berhabisan tu.. makan sana, makan sini, best tul..

rossysweety said...

memang best la....makan banyak....pas tu murah...