Wednesday, August 18, 2010

KISAH MINGGU LALU...

baru dapat update ...lantak la kalau cerita lama....aku sibuk sikit tau...

ok la ...start dari ari senin ( minggu lepas ) aku mmg sibuk gila2...badan pun jadik penat  gamaknya....
senin lepas aku kena berangkut kain baju utk bermalam di hotel budget dikawasan ampang selama 3 ari ....balik kerja terus ke hotel....camtu la rutin kehidupan aku selama 3 ari berturut2 tu....cam pelancong dari jauh ajer...padahal , rumah sekangkang kera ajer....hahahhaha..oh ya...motif utama , adalah RAHSIA....
( malas nak bercerita sebenarnya ...)

pas dah 3 ari kat hotel , ari khamis  , aku balik rumah jap utk kemas kain baju dan pack dlm beg lain pulak sbb nak balik kampung ku di muar pulak....kami balik bertiga utk melawat ayahku yang tengah uzur sekarang ni....kesian tgkkan tapi nak buat camana....aku tak leh lama kat kg ...ari sabtu aku dah berangkat ke kl semula....

sebelum balik kl , aku singgah jugak rumah mak mertuaku dan bawak adam jenjalan kat tanjung emas Muar....suka ajer la adam tu....dapat tgk kapal dan bot kat jeti muar nun....pas dari tu bawak dia pi kedai mainan borong  , lagik la dia suka tak hengat....dapat lori simen sebijik .... besar lak tu....nasib baik murah ajer...pas dapat mainan terus dia ajak balik rumah....hish...bijak tul....tapi kami tak le terus balik , singgah jap kat wetex parade..nak cari baju raya adam...tapi mak ai...mahal nak mampos...better beli kat kl lagik puashati...kesudahnya tak beli apa2 pun just berus gigi ajer....hehehehe....

sebelum bertolak balik kl , singgah jap kat param tanjung agas utk membeli juadah berbuka puasa,..takut la kot2 tak sempat nak mencarik makanan  kat kl nanti....banyak gak aku membeli dan harganya jauh lagik murah dari kl...korang percaya tak ..aku beli 2 bekas politerin mee hoon dan mee kasar goreng (banyak tau isinya ) , bubur lambuk utk adam , nasi putih 1 polisterin , telur ikan tenggiri masak asam pedas ( sedap gila la.....) , puding buah-buahan dan apatah aku tak ingat...semuanya RM11.00 SAHAJA???!!!murahkan??
pas shopping kat param , terus balik ke kl...sampai kl dlm kul 6.30ptg...sempat la aku kemas rumah yang berdebu dan berbuka posa di rumah .

malamnya , aku ada kerja lagik....aku ke dobi cuci sendiri...aku nak mulakan aktiviti membasuh kain baju yang seminggu lebih tak berbasuh....sampaikan kena guna 2 mesin basuh yang muatan 10kg utk membasuh kesmuanya...hehehehehe...tak apa  , murah ajer ....rm4.00 utk satu mesin ....yang penting aku tak penat...pas basuh terus ajer sidai....

ok la , layan pic pulak...





biawak ni pun turut masuk blog....adam panggil cicak..

No comments :