Wednesday, August 11, 2010

MUDAH DAN PANTAS

hehehehe...zaman moden dan canggih sekarang , amat memudahkan aku....tak payah bersusah payah ke bank lagik utk renew roadtax lagi....just call dan bank duit direct online....pas 3 ari bekerja  , terus siap semuanya...

ingat lagik , kalau dulu-dulu , nak pi renew roadtax ajer , aku kena pi ke bank , disebabkan kereta kenari dan kelisa under nama aku , so ..kekadang aku terpaksa keluar opis sekejap utk uruskan hal roadtax ni dibank dan pejabat pos...maklumla , ari sabtu  , bank pulak tak berurusniaga....pas dah bayo insurans , time petang kang , eric kena ambik pulak roadtaxnya kat bank ( on behalf aku ..) hish...sgt leceh dan buang masa ajer...pernah gak kami gaduh sbb eric tak nak bawak aku ke cimb bank yang terletak di Leisure Mall Cheras sbb nak uruskan roadtax kelisa ku...sapa yang nak redah jalan jem tu pepagi???emmm...last2 aku terus ambik geran kelisa utk aku simpan , dgn harapan nak buat kat bank yang berdekatan ngan rumah atau opis...tapi start tahun ni aku uruskan sendiri kelisa dan kenari ku secara online , dan Alhamdulillah  , polisi dan roadtax selamat sampai ke tangan ....yang penting , aku tak kacau time kerja  , badan tak penat , masa tak buang ...hehehehehe

baru2 ni aku uruskan roadtax utk kelisa ku pulak secara online ....semalam aku dah terima roadtaxnya....aku just trf duit RM529.40 dlm akaun  dan terus settle....hujung minggu ni aku ada task nak tampal kat cermin keta depan tanpa senget .hehehehe

No comments :