Monday, November 8, 2010

CUTI RAYA DEEPA YANG MEMBOSANKAN

hui...3 ari aku bercuti bersempena raya deepavali ari tu....mmg la menyakitkan hati , bosan dan geram betul  ngan suasana sekeliling....

malam raya , suasana kat rumah adalah amat bising ngan bunyik mercun sana sini...rasanya cam nak sambut tahun baru cina pulak....gagak hitam ni sibuk main mercun papan yang mana bunyiknya amat la menyakitkan telinga dan paling aku tak tahan  ada yang sengal main mercun bola dlm kawasan rumah....adoi....kalau aku ada sakit jantung , rasanya dah lama aku koma atau dead kot???? dah la kuat  , di tambah lagik ngan adam yang melalak-lalak sbb takut...masuk bilik ni salah , masuk bilik sebelah pun salah....hish...penat betul la.....

ari pertama , tak kemana-mana , just keluar sarapan kat kedai mamak berhampiran lrt cahaya , malas nak masak utk makan tengahari , tapau ajer nasik ayam kat kedai berdekatan.....pas tu terus balik rumah....kat rumah , tadah ajer telinga dgn bunyik mercun dan suara adam melalak....petang time , aku angkut adam ke care4 ampang dan kedai RM2.00 , teringat kat pesanan afne , aku rembat satu acuan donat ...harap2 dpt la merasa donat  yang gebuz dia tu......:) puas merayau-rayau janji ati aku dan adam tenang sikit.....hehehehe

ari ke-dua , aku menunggu org utk makeover dapor yang sekangkang kera tu...tak payah explain la....malas nak story...pepagi  , aku mencari makanan utk sarapan pagi , beli nasik lemak dan kuih-muih sikit....kul 12tghari , kerja bermula sehingga la kul 4ptg baru siap....balik ajer mereka2 tu  , terus aku tenggek nasi...lapo dah tahap gaban...yang paling kesian  , adalah kat adam , makan nasik lemak ajer ngan kuih donat ( beli ajer )...sambil2 tu , aku kemas apa yang patut.....tengahari tu  , sempat jugak aku sound seorg budak india sbb main mercun kat tkt satu....baru puas ati aku.....bongok nak mampus.....kalau terbakar ke , ada org tercedera ke??? camana ??? bodos!!!!! bunyik dah la kuat , buat org terkejut2 ajer......

sarapan pagi...donut cepat dan pantas...seketui rm0.40....cepat ye afne....hehehehe

acuan donut khas utk afne ....5 ketui tau....

ari ketiga , kami bangun lambat , bestnya tido tanpa gangguan mercun...........pagi tu tak sarapan kemana2 just goreng nugget dan fun fries....petang time , pas adam bangun tido , aku bawak dia gi jenjalan .cadangnya nak main bowling budak2 kat pandan indah tapi budak ni tukar haluan pulak...dia nak naik tren ( tut..tut ) dah menjerit2 dlm kereta , aku layankan jugak la...kami berdua ke Jln TAR....nak rembat kain sehelai , tapi duit tak berapa nak memandang pulak , kesudahnya berjalan ajer la sambil cuci mata....berjalan dari tren masjid jamek hingga ke sogo..pas tu  naik tren bandaraya pulak ....suka la budak tu tgk permandangan luar tren ...berdiri ajer kat cermin tingkap tren...kalau tak dilayan , dia menjerit....sampai ampang , aku drive ke suzie corner pulak....pekena satay .....kenyang perut  , kul 7.30mlm baru bertolak balik rumah...

malam time , semakin kuat mercun bunyik , semakin kuat jugak la adam melalak....hish ...tension betul la.....bila la diorg nak berabis raya ni...bukan ke deepa cuma satu ari ajer?????huhuhuhuh....

dah la panjang betul aku bercerita....dah namanya cuti yang membosankan????story pun ada sikit bosan....heheheheh

No comments :