Wednesday, December 29, 2010

DLM PROSES MENCARI KESERASIAN...

lately ( tapi sebenarnya dah lama aku sedar ) adam ni mmg payah bebenor nak menjamah nasi....dia lebih suka makan jajan atau mee hoon / koko krunch / honey star dan paling utama adalah susunya.....eeee...aku jadik pening dan risau tgk dia tu...kalau makan nasi pun , setakat 2-3x suap ajer...pas tu dia dah tak nak dah..paling koman dia cakap , dia dah kenyang...terus sambung main bajak dia tu...aku pun pelik , tang mana la dia kenyang tu.....

baru-baru ni balik kg , lagik la ketara dia tak nak makan....perut tu dah masuk angin dah....asal minum susu ajer dia membuang....satu ari  , kekadang tu sampai 4x dia berak.....hish...cukup merisaukan betul la....

sekarang ni aku tgh mencuba nak bagi susu baru utk adam...selama ni adam minum susu enfagrow A+ , mmg la bagus dari segi perkembangan utk otaknya tapi dari segi selera??? mmmm...kali ni aku try bagi susu ANMUM stage 4 , pertukaran susu ni bukan sbb nak kurangkan budget k...tang mahal atau tidak , bukan soalnya , tapi aku nak soh dia gemok..sbb aku tgk anak2 kawan yang minum susu ni semuanya berisi ..cth terdekat adalah anak adik aku kat JB...si ecah tu...semua dia nak makan....suka aku melayan dia....

aku baru start bagi semlam...ptg semalam  , balik dari keja singgah kedai runcit  , tengah sibuk2 aku pegang kotak susu utk baca kandungan dan tarikh luput , adam dah sibuk2 cakap..adam nak susu ni....sedapnya...yummy!!!yummy!!!...aku senyum ajer tgk gelagat dia...ye ye o la dia tu...dlm kereta sibuk nak bukak kotak tu....aku tak bagi...sampai ajer rumah lagik sekali dia beriya nak bukak kotak tu...rupa2 dia nak mainan cam kat pic kotak tu...aku cakap ajer la , acik lupa nak masukkan mainan...baru dia cool sikit....hampeh tul.....nak mainan rupanya.....

mlm tadi sebelum tido nasib baik dia nak minum susu tu ...hampir 10oz jugak la habis dia teguk....uiii..selamat aku , kalau tak , tak pasal2 dah membazir kat situ....mudah2an adam nak minum susu ANMUM tu....dah sampai masa badan dia berisi ...la ni keding ajer...asyik la makan entah apa2 ajer.....ok la...kita tunggu dan lihat ajer....hehehhehehe

 susu adam selama ni.....

 susu Anmum baru utk adam...Anmum stage 4...harap2 dia nak la....

3 comments :

Lovely Bella said...

aik akak dah tukar template eh..

rossysweety said...

dah lama dah la....

A.I said...

meh dtg umah suh dia berkawan ngan si Adek. Kot2 dia nurunkan tip camne nk makan nasik 2 pinggan kt Adam. heh heh