Monday, February 7, 2011

D.I.Y - DO IT YOURSELF

kerja-kerja ari selasa ari tu...pepagi aku dah let go adam kat taska..huhuhu...aku nak rehat kat rumah sengserong jap...

ari tu , pas bangun tido kul 11.30pg , mandi2 terus dok bersipuh kat ruang tamu , aku ada buat projek sikit kat rumah...aku nak tinted cermin almari hi fi aku tu...beli sticker for glass dah lama kat houz Depot ari tu...asyik tertangguh ajer , baru ari tu baru berkesempatan...

dapat ilham nak tinted mentinted ni dari jalan-jalan baca blog orang la....banyak ilmu tau aku dapat dari jenjalan ni...kali ni aku dpat ilham dari sini...kalau korang sudi , jengah la ye......terima kasih tak terhingga padanya....

step by step nak membuatnya , klik kat blog ni....sangat senang dan hasilnya pasti  memuaskan...

ok la layan pic ajer....

sebelum....nampak barang2 dlm tu...

selepas......dah cover dah....

sticker yang kita kena ukur dan gunting....segulung baru 39.90 ada 2.5 meter...yang ni plain ajer tapi background ada corak2 kecil..

sebelum tampal  , sembur ngan air sabun dulu , supaya senang nak adjust..

siap sudah.....cantik tak??

tingkap kat dapor... nak cover org dok jengah2 kat luar...tang malam pulak  , nak cover dari ternampak pompuan cantik berambut panjang...huhuhuh...sticker yang bercorak dan berkaler cenggini baru 36.90 segulung...panjangnya 2.5meter

ni pulak tingkap kat sinki...

3 comments :

Cnidaria said...

awak beli kat mana ye stiker nih?

iera 11 said...

salam..
sy nk tny dkt mne puan beli sticker glass tu yea?beli online ke?

Unknown said...

hai...

sorry lambat reply..saya beli kat kedai DIY dan Houz Depot aje...
byk pilihan kat situ dan murah tau