Wednesday, February 9, 2011

TETAMU JAUH DTG BERTANDANG

cuti panjang 1TM kali ni  , aku tak balik ke kampung...just stay kat rumah ajer...sbb utama adalah , aku risokan kelisaku yang tak berapa sihat tu ....sbb kedua , adikku dari JB mahu datang menyinggah ...maklumla , org baru dapat bonus , mau shopping kat Jln TAR dan SOGO katamya....aku layankan ajer....untung2 dpt tudung sehelai...huhuhuhu

hari kedua raya cina , pas masak dan makan tengahari , kami berenam bergerak ke Jln TAR....round Houz Depot beli sticker cermin rumah aku tadi tu...pas tu terus masuk sogo....mak uih , ramainya org???penat tau....aku just cuci mata ajer , tak beli apa2 pun.....adik aku ajer yang byk borong...dia borong , aku ngan adam cari tmpt duduk ...relaxkan kaki sbb sat lagik mau jalan-jalan lagik....

pas dari tu , kami berderet gi ke jln tar pulak , lyn nak borong tudung sbb dia nak buat biz kecilan kat opis dia...byk jugak dia borong tu....tudung , kain ela , brooch...hish....gila arr....adam pulak dah merengek kepenatan dan mtk di dokong...nak tak nak , berdokong la....tak sampai 5minit , dia dah terlentuk kat bahu aku....penatnya , hanya tuhan ajer yang tau.....aku tak dpt nak join lyn shopping ...maklumla ngan anak yang dah terlentuk  , belon mickey mouse lagik....last2 aku decide cari tempat duduk ajer....nasib baik depan semua house ada bangku panjang...aku baringkan adam kat situ dan dduk ajer sementara tunggu adik aku bershopping....ada la 40minit  aku kat situ.......bosan siot!!!!

lyn siap bershopping hampir kul 7.00mlm...banyak jugak dia borong  , nasib baik bawak beg tupperware kaler pink tu....sumbat2 ajer la....sampai ampang , terus cari tmpt makan yang berdekatan ngan rumah...tak koser aku nak masak malam tu dgn kaki yang penat melampau...malam tu , pekena ikan siakap sweet sour , telur bungkus dan sup sayur...jadik la utk alas perut lagik pun memasing dah penat , nak makan pun tak ada selera dah...huhuhuhuhh

suasana dlm sogo...ramai tul org...

tuan tanah dan anaknya....kat sogo pun cari tmpt duduk...penat...

kat sini bukan main aktif lagik ...masuk ajer jln TAR , ngeluh kaki penat..

budak ni , nampak belon , terus ajer nak...terpaksa la aku kena duduk kat pintu sogo sambil pegang belon....tak koser nak bawak masuk sogo ngan belon kat tgn...

budak yang kepenatan...tertido kat kerusi panjang depan Semua House

adam dgn ecah....entah apa la yang diorg cakapkan....heheheheh

time malam , tinggal la adam sengseorg....tak ada kawan dah....ecah dah balik JB....tak ada keja  , ngemas la...

No comments :