Sunday, November 13, 2011

AIR KAT RUMAH , BERSIH KE??

hari ahad , aktiviti adalah kemas rumah dan mendobi . pepagi aku dah bangun utk mengemas apa yg patut , buat apa-apa yg boleh mendatangkan rasa boring  .

kali ni aku bersih kan water filter kat dapur tu..mak aih , dah berkarat dah warnanya...ni baru 2 bulan tak membersihkannya...mujur juga kat rumah , mmg aku ada menggunakan water filter , kalau tak , sesedap rasa ajer kaler karat tu masuk dlm usus aku ni . even water filter aku ni murah ajer cap cosway , tapi mmg sgt berbakti pada aku sekeluarga . rega pun murah ajer cuma RM300.00 ,aku beli time dpt bonus last year . tak mampu la aku nak beli yg mahal-mahal..janji quality air mmg terjamin .masak nasi  , air minum seharian dan air aquarium utk  ikan puyu kat rumah pun aku gunakan air tapisan ni ..huhuhu..

ok la  ,korang tgk ajer la tahap kebersihan air kat rumah kita ni...sure arr meloyakan..ye tak?? kepada yg belum ada water filter kat rumah , better korang rembat satu utk kebaikan bersama .

 tabung tu dah kekuningan dah...air yg keluar pun dah slow ajer...

hish...berlendir dan berkarat...klu tak guna filter , cam ni la kotornya air yg kita minum selama ni

proses mencuci pun bermula..


siap sudah...time nak pasang semula...

 after cuci  , bersih sudah tabung tu...air pun keluar laju ajer...lalalalala

No comments :