Monday, November 14, 2011

SAVING WITH i-NURI BANK RAKYAT

Ari ni aku cuti..saje nak menghabiskan cuti tahunan yg tak berapa banyak tu . klu tak habiskan , rasa rugi lak kalau nak burn ajer..kot la company bayar cash , mau ajer aku kumpul dan simpan cuti tu . ini idak  , harus la aku abiskan ajer .

oh ya  , pepagi aku dah hantar adam ke taska , sbbnya aku banyak tmpt nak pegi ni . kang bawak dia , memacam la dia mintak dan kesian kat dia terpaksa mengekor aku di tengah panas nanti . pas hantar dia, terus singgah gerai tepi jalan utk tapau nasi lemak..balik rumah , isi perut dulu dan kemas apa-apa yg patut dlm rumah tu .

kul 10.00pg aku dah keluar semula utk penuhi misi aku..memula ke stokis tupperware di sebelahan De Palma Hotel Ampang , beli catalog terbaru dari Tupperware . pas tu terus singgah ke Bank Rakyat di Jln Ampang utk buka akaun simpanan i-Nuri utk adam.oh ya , dah lama sebenarnya aku berhajat nak bersaving disini , tapi tiada kesempatan even jarak dari rumah amat le dekat . tapi ari ni rasa lega sbb hajat dah settle . aku dah pun buat buku utk adam dan simpan duit raya dia tempohari . dapat la tabung seketul  utk adam terus menabung dan buat saving banyak-banyak  . pas dari ini , aku pun dah tak boleh pinjam duit dia dihujung bulan  sbb sengaja aku cari simpanan yg tidak perlu ATM kad. huhuhuhu...

pas dari terus ke care4 Ampang ..tujuan utama ke pejabat pos disitu dan kemaskini buku simpanan ASB dan ASW 2020 yg dah lama tak berupdate dan pos catalog tupperware utk downline aku jugak .  settle semua tu , window shopping sengseorg ..oh ya , ada sesuatu yg menarik perhatian aku..hehehhe..tunggu la klu ada $$$ nanti..pasti akan aku rembat seketul.

ok la , siap  sudah agenda utama , terus drive balik rumah ..niat di hati nak buat apam polkadot , tapi cammala la pulak....baik aku peluk bantal dan terus terlelap sampai ke petang ..huhuhu..alahai..esok dah kena keja...bercinta betul la....

new catalog from Tupperware 

buku akaun I-Nuri utk simpanan adam..

No comments :