Thursday, April 5, 2012

YOK BERDIET...!!!

lately terasa badan ni cam , naik ajer...mana taknya , asyik makan-makan-makan ajer....lebih-lebih lagi kalau makanan segera tu , mmg laju ajer la aku ni...pernah satu hari tu , lunch dgn happy meal , malamnya pulak , boleh aku makan McD lagi??? mmm...harus la gemukkan??? pas tu nak bising-bising lak???adoi ...salah diri sendiri tu...

semalam , kat opis aku ni ada pembahagian kellog Fitness dan Cluster berperisa banana+nuts dan almond dari Nestle  utk setiap staff...macam tau-tau ajer , nak suruh aku berdiet ...aku amik sekotak Cluster perisa banana+nuts...sedap seh...kunyah buat kudapan pun sedap gak sambil tgk tv...

oh ya pagi ni , aku mencuba-cuba bersarapan dgn cara yg sihat...hari ni , no more nasi lemak ke....mee goreng ke...mee hoon goreng...tapi aku cuba makan setengah mangkuk cluster dgn susu dutch lady low fat high calcium sekotak rm1.60 tu...mmm..Alhamdulillah , mmg terasa kenyangnya sehingga waktu lunch . kalau dipikirkann semula , sebenarnya boleh ajer kalau kita bersarapan ringan-ringan camni , cuma nafsu tu menguasai diri kita.

k la , aku ni over aje lebih...baru try sekali aje dah poyo...tak apa , esok aku nak cuba lagi sarapan cam ni lagi...adakah aku boleh??? tunggu ajer la semangat agar tidak luntur  ...heheheheh

see ...berkotak-kotak utk setiap seorg..


 aku amik kotak kaler kuning tu...


zoom dari dekat...kepingan gandum , ada pisang ,kekacang dan cam bertih beras yg manis ...sedap dok kunyah-kunyah sambil layan tv

 my sarapan yg sihat...

No comments :