Thursday, October 18, 2012

JULIA vs MAIN GULI

Korang layan tak cerita Julia setiap petang senin  - khamis kat TV3  , kul 7mlm - 8mlm??? wei...rugi arr klu tak tgk... la ni dah semakin best pulak jalan ceritanya....kisah cinta yg bersegi-segi ...sampaikan boleh menitik air mata aku ni tau!! bab diorg masa study , aku tak berapa minat sgt tapi bila diorg dah masuk alam berumahtangga , ada konflik pulak tu , itu yg buat aku tertunggu-tunggu setiap hari ....

lakonan hebat Nabila Huda , Fizzo Omar ,Izreen Azminda dan Azlee Khairi mampu buat aku terpaku depan tv selama sejam....dgn cerita ni arr  , buat aku kelam kabut kejar sembahyang maghrib , episod aku mandi malam bermula dan bermula aku dok kunyah-kunyah jajan dpn tv ....haih...apasal la keluarkan cerita melayu time senja-senja cam ni????? semuanya buat jadual aku nak diet dah terbantut ...huhuhuhuh ( eh...salahkan tv3 lak ye.....heheheheheh )



kalu time adam tak ada rumah , mmg best arr aku dok depan tv tanpa gangguan tapi klu budak seorg ni ada...mmm ..alahai...ada-ada aje yg dia mintak ngan aku ...nak susu le....nak suruh tgk dvd dlm bilik le....suruh garukan badan dia sbb kena gigit nyamuk la....nak aiskrim la...nak berak la.....mmm...memang nak kena jerit aje la ngan aku....

baru-baru ni , dia ajak aku main guli dgn dia...adoi!!! lagi haru!!!  aku suruh keluar  , main kat ruang tamu , dia tak nak  , dia nak main dlm bilik gak sbb sambil main boleh tgk cd upin & ipin....bila aku dah msuk bilik
( time tv3 tgh iklan lah ) dia marah-marah coz aku tak reti main guli spt yg dia nakkan  atau guli dia dok terpelanting jauh masuk bawah kabinet....hah...memula boleh arr aku dok ketawakan dia aje , bila dah lama , start la bosan dlm diri aku ni....kesudahannya , aku marah dia....dia merajuk...cerita Julia dah terlepas dan aku terus pi mandi , time ni  ,dah tak ada mood nak tgk tv lagi...huhuhuhuhu

apa-apa pun , cerita Julia ni mmg aku tertunggu - tunggu setiap hari .klu dulu suka tgk cerita "Kau Yang Terindah '  .semua jadi best klu tak ada gangguan suruh main guli ....adoi!!! pening aku dah....


aktiviti main guli sudah bermula  ,memula kain lampin , dia tebar atas lantai , pastu tabur guli atas tu ...dok arr celah katil tu sengseorg...huhuhuhu

dok main sengseorg..kesian anak mama ni..

ni tgh marah aku le tu sbb aku tak reti main ....sambil marah , mata tu nak jugak tgk tv cerita upin & ipin...

mama  main cam adam main ni tau!!!

berhenti sekejap tgk tv...huhuhuh

ni la cerita upin & ipin yg dah beratus kali dia dok layan...balik rumah aje , suruh aku pasang suis...time cuti , tv ni akan sentiasa on ,  start dia celik biji mata waktu pagi sampai le dia tido waktu malam nanti..kekadang tu tak off lansung sampai le kul 2-3pagi..huhuhuhu

2 comments :

Anonymous said...

KA x sempat nk layan citer ni

Unknown said...

KA : rugi arr...best tau cerita ni...sebenarnya suka tgk si azlee khairi tu...hehehehe