Wednesday, January 30, 2013

CUTI-CUTI LANGKAWI - PART 2

hari kedua di langkawi.

aku bangun pagi hari tu..( kan dah cakap sebelum ni , dtg langkawi , bukan utk tido k...) lepas aku bersiap , terus aku kejutkan adam...time tu dah kul 9.00pagi...mujur juga adam senang bangun dan mandi pagi  cuma si ecah aje yg melambatkan masa...jam dah hampir ke pukul 10 pagi  , kitaorg masih lagi dlm bilik motel , so dari aku dok tgk ecah membuta dan kejap-kejap nangis tak nak bangun , aku dan adam chow dari bilik , misi mencari laut spt yg dinyatakan dlm google...

di sekitar CD motel , terdapat 3 lagi motel yg berdekatan , antaranya adalah Tanjung Malie Resort , Baiduri Palace dan Sugary Sands Motel..keempat-empat motel ni mmg berkongsi dlm satu tanah yg sama dan mereka mmg saling berdekatan antara satu sama lain . utk mencari pantai , aku dan adam kena lalu depan Tanjung Malie Resort...di belakang motel tu ,dah tersergam indah laut yg membiru...perjalanan tak sampai 3 minit  , tidak menghampakan aku dgn permandangan pantai yg indah . berbaloi-baloi aku stay kat motel ini .

dah sampai kat gigi pantai , harus la cecahkan kaki dlm air...mmg sejuk , jerneh dan tenang betul bila dah kat tepi pantai ni . bestnya !!! tak sabar nak tunggu petang..kami nak main air...

bilik-bilik motel utk CD motel

ini pula , kaunter receptionist dan mini market kepunyaan CD motel..

ini pula motel Tanjung Malie Resort..just belakang dgn CD motel

ni motel Baiduri..berhadapan dgn CD motel

Sugary Sands motel pula di tengah-tengah antara CD motel dan Tanjung Malie Resort

air laut yg jernih...

 


sgt cantikkan?? sungguh mendamaikan dgn udara yg segar


 jernehkan airnya??


 adam dah tak sabar nak mandi...time ni , dok tepi aje la...bukan masa k..tunggu ptg kang!!

 tepat kul 10.30pagi , kami bertolak ke Pekan Kuah . motif utama pagi ni adalah utk S H O P P I N G . klu dah pegi ke Kuah , wajib shopping kat Hj Ismail Group (HIG) . kat Pekan Kuah ni  , terdapat 3 buah kedai HIG ni ...wah...mmg excited aku nak habiskan $$ kat situ..apa-apa pun , kami bersarapan ringkas memandangkan hari pun dah pukul 11pagi . semua kena bergerak cepat coz kami dah banyak buang masa dlm bilik motel pagi tu .

 pagi tu , just makan pasembor aje kat gerai yg berhadapan dgn kedai HIG

gambar dibawah adalah kedai HIG pertama yg kami masuk , dlm ni semua barangan adalah COKLAT..sapa-sapa yg gemar coklat cam aku ni , mmg syurga arr...hiks...mmg banyak giler arr...sampai rambang mata dibuatnya . kat sini aku borong 2 plastik penuh coklat dan berabis RM300 utk coklat sahaja.

 tuan tanah di hadapan kedai coklat HIG ..kat belakang ,berkotak-kotak tu , adalah stok coklat baru sampai

coklat yg menimbun banyaknya dan murah...coklat ni 3pek baru aje RM12.00

 dlm blog walking , ramai kata coklat Whittakers ni mmg sedap giler...so aku ambik 3 pek dgn pelbagai versi...plain , kacang dan buah-buahan...

 coklat Hersey's ni , mmg wajib aku amik coz coklat feveret aku ni..

 coklat toblerone pek kecil...ni pun kena ambik utk bawak balik kl

dah siap borong , kami ke kereta utk simpan hasil shopping coklat yg banyak tu..time tu cuaca adalah panas terik , dan coklat-coklat aku tu , confirm cair...apa nak buat...terima aje la hakikat...

pastu , kami mencari lagi kedai HIG yg ada menjual pingganmangkuk idaman hati aku selama ni . dari kedai HIG yg pertama tu , kami just jalan kaki aje ...singah-menyinggah dari satu kedai ke kedai yg lain . ada yg menarik hati , confirm aku beli coz kami mmg takkan nak berpatah semula coz keadaan cuaca yg terik..tak sanggup nak jalan-jalan tambahan lagi aku kesian kat mak yg kena dokong si ecah yg mengada-ngada...apa yg tertarik depan mata , terus sambar k..

jumpa kedai HIG yg ke-2 tapi pingganmangkuk yg ada adalah terhad..cam tak best so , pekerja di situ suruh aku ke HIG yg besar kat hujung jalan..menapak lagi kami berlima...fuh..nasib baek dekat aje...hish..mmg berpeluh la...

 HIG paling besar dihujung jalan...

Bila dah sampai HIG , apa lagi  aku terus mencari barang yg selama ni aku idamkan...set mangkuk 3 beradik jenama Corelle jadi idaman , tapi apakan daya , rega rm239.00 tak mengizinkan aku mebelinya sbb aku dah terover budget beli coklat tadi tu...last-last , aku amik yg paling murah ,cuma RM27.00 aje , aku dah terbekenan dgn corak dlm gambar dibawah ni . jadikla kan???

  aku rembat corak ni...cantik pada pandangan mata aku

pastu , misi mencari pemanggang ajaib pulak...fuh!! mmg berbaloi beli kat HIG ni coz dlm internet , rata-rata org jual semuanya RM100++ tapi kat sini paling besar just RM79.00 aje...utk periuk ni , aku amik paling kecil iaitu berukuran 28cm...rega cuma RM55.00 sahaja...percaya tak??? murahkan?? hari tu , kami rembat 2 kotak utk periuk tu . utk periuk atau pan jenama TEFAL , tidak pula aku berminat nak mebelinya coz semua tu aku dah ada...cuma tak guna aje...hehhe

pemanggang ajaib saya yg baru...tak kecik..tak beso..sesuai arr utk family yg kecil cam aku ni


 ni semuanya Rm27.00


selesai membeli belah dlm HIG ni , jam dah menunjukkan pukul 3.30ptg...memasing dah dpt apa yg diingini dan bebudak ni semua dah kepenatan dek cuaca yg terik ni...sebelum balik , kami tapau nasi ayam dan makan dlm bilik aje...dah tak larat rasanya nak berjalan dan mencari kedai makan lagi .

selesai makan , kami relax-relax dlm bilik . mak , lin dan ecah memasing dah terlelap dek kepenatan..tapi aku dan adam aje masih lagi terkebil-kebil atas katil . tgk jam dah kul 5ptg , so aku ajak adam mandi laut petang tu dari dok terperap dlm bilik...suka aje la anak lelaki aku tu...dia seorg aje la dok berendam dlm laut tu sementara omaknya sibuk cari siput kecil .




 tak lama pastu , mak,lin dan ecah dtg menyusul...time ni dah kul 6.00 ptg , tapi matahari ttp menyinar dgn teriknya..

 cantikan??? cam lukisan aje..

 lepas ronda-ronda di tepi pantai , kami berjalan-jalan cuci mata di area pantai cenang ...dari motel hingga ke kawasan luar tepi jalan tu , kami just jalan kaki aje...mmg dekat ...time ptg-ptg camni , mmg ramai mat salleh baru balik dari pantai...selamba badak diorg pakai bikini dok jenjalan kat kawasan pejalan kaki  ....heheheh... dari sini  , kami terus makan malam kat gerai yg berdekatan .

aku suka dgn papan tanda yg unik ni....harus abadikan dlm gambar. selesai makan , terus balik bilik . packing coklat-coklat yg menimbun tu..

see...coklat aku yg menimbun..satu bag ni , dia saja...ini semua aku punya tau..

Ada lagi...part 3 

5 comments :

Afne said...

best best bestttttttttttttttttttt

wehh, coklat dh sampai. tq tau. siap ada souvenirs lg :)

Unknown said...

noted...apa lagi..update blog arr link kan blog aku ek!!

Anonymous said...

nak tanye..cd hotel tu ok tak..boleh tolong cite tak..tq

Huey Nee said...

Hi... I nak pinjam u punya gambar boleh x? Sbb skrg area CD motel dh dirobohkan, sy nk tunjuk gambar before/after. Sy akan kreditkan blog awak.

Unknown said...

hai..

terima kasih kerana sudi baca blog saya..sila kan la nak pinjam gambar tu .saya tak kisah .