Monday, February 4, 2013

OLE-OLE DARI LANGKAWI

hai...ni n3 terakhir bab percutian aku ke langkawai tempohari ...janji ngan korang , no more n3 bab ni lagi..hehehehe..

klu dah bercuti ke langkawi , maka tak sah klu tak balik tanpa ole-ole , betul tak?? hhehehehe...so , kali ni n3 bab ole-ole yg wajib dibeli klu dah stay kat sana . jom kita tgk!!

 selonggok coklat dgn pelbagai jenama dan bentuk...mostly aku amik daim , hesley dan toblerone coz ini la paling terkenal di langkawi nun....k..semua ni RM350 , hehe..mana tak habis duitkan??? tak apa , sesekali apa salahnya?? mmg motip dtg langkawi adalah utk shopping..

 fridge magnet utk org tertentu aje...mahal seh..3 ketul RM10.00 . hasil rembatan di gerai berhadapan dgn kedai HIG

 ni ole-ole utk cikgu dan kengkawan adam di sekolah . batik jawa utk cikgu dan pembantu tadika , key-chain utk kawan-kawan adam..batik jawa tu rega rm11.00 sehelai dari kedai HIG dan key-chain helang tu rm 9.80 utk 10 ketul beli kat dataran helang

 ini bukan utk souviner sesapa k..ini coklat , tuan tanah yg punya!! menurut blogger yg lain , coklat ni mmg sedap...so aku beli 3 pek dgn perisa yg berlainan...mmg betul-betul sedap k ..tak rugi membelinya

 segala produk dari gamat..minyak gamat mmg wajib kena beli..rega sedozen cuma rm5.00 sahaja .balm dan minyak rambut utk kegunaan aku dan adam . yg ni aku beli kat kedai Gamat Rojam di tepi jalan otw nak ke makam mahsuri

 t-shirt i love langkawi...tak sah klu tak ada sebagai kenangan...tshirt aku cuma rm20.00 sehelai dan adam punya cuma rm5.00 sehelai..yg ni aku beli kat gerai tepi jalan di hadapan kedai HIG di Pekan Kuah , cuma t-shirt Hard Rock sahaja di gerai di Pantai Cenang

 ole-ole utk cikgu dan pembantu tadika aka ibu dah siap aku asing-asingkan...harus mencari kotak utk isi semua ni...

 ni ole-ole utk kengkawan adam...dlm pek tu ada sebijik keychain dan 6 biji coklat daim dan tobleronce mini.ada 36 pek kesemuanya

 ini mangkuk 3 beradik yg aku idamkan selama ni...even tak dpt set correlle ke..luminarc ke..tak apa , aku tak kisah asalkan boleh masukkan nasi atau lauk-pauk...set ni murah aje cuma rm27.00.dah murah tu of course la tak boleh letak atas api k..ni beli kat HIG di Pekan Kuah

 ni juga barang idaman aku..pemanggang ajaib . sgt murah tau...cuma rm55.00 utk saiz paling kecil iaitu saiz 28cm..nanti nak cuba grill ikan atau ayam dlm ni k..juga beli kat HIG Pekan Kuah

last but no least , helang tenggek ni ...just barang perhiasan utk aku letak atas meja di opis...reganya cuma RM3.00 seketul...klu 4 bijik , berharga RM10.00..yg ni aku beli kat dataran helang ..murah sikit berbanding dari tmpt lain.

ada satu souviner yg paling aku terkilan tak beli...hah!!! nyesalnya ?? mana nak cari kat kl ni ek??
*

*

*

*

*
 kpd kengkawan aku yg nak pi bercuti ngan flight AirAsia , aku nak kirim topi AirAsia ni seketul ye..reganya cuma RM25.00 aje

k la...berakhir sudah cerita percutian aku ke Langkawi .byeeeeeeeee

6 comments :

Nik said...

byknyer shopping.sy pi langkawi beli gamat, coklat dan double pan jea..hehe

Afne said...

kiranya aku org tertentu vip yg dpt fm tu kan hehe..

thanks wehhhh!

Unknown said...

nik ros : mmg niat dtg langkawi utk shopping...heheheh

Unknown said...

Afne : skiiiiiitttt la....hehehehe

Unknown said...

untungla kak afne jadik org tertentu.. huhu. tie dapat daim jerk

Anonymous said...

mangkuk 3 tingkat tu kalau kat idaman suri rm25 je..tapi xpelah beza rm2 tapi HIJ melayu islam punya.. :)