Saturday, February 9, 2013

TESTING PEMANGGANG AJAIB DARI LANGKAWI

Testing...testing...hahhaha...dah belikan , harus la gunakan?? klu idak  , membazir aje dok dlm almari...wei..rugi tau klu buat camtu....

ni ada 3 pic , aku nak kongi ngan kenkawan bab guna pemanggang ajaib yg aku beli masa cuti-cuti langkawi tempohari .

i tell u , mmg sgt berbaloi-baloi k..keja yg remeh dah jadik senang....mana taknya? baru-baru ni aku cuba test try masak guna pemanggang ni , first day aku  buat ayam grill ikut resepi afne  , main campak-campak aje resepinya  ...yg paling best masa utk memasak menjadi singkat , dan yg paling penting dapor aku tak kotor dgn percikkan dari ayam tu.....sedap pun sedap!!! wah!!! time tu semerbak bau dlm rumah aku ni ...

k la , korang tgk pic k..


perasmian pemanggang ajaib dari langkawi

first time mencuba , mmg cepat dan ringkas aje penggunaannya...

hampir masak...kentang pun empuk tau...

dah siap..

ni menu lunch time cuti hari jumaat bersempena hari wilayah tempohari ...aku bakar 2 ekor ikan cencaru lak

even saiz pemanggang aku ni yg paling kecil , boleh muat utk ikan yg bersaiz sederhana cam ni..

ikan dah siap masak dlm masa 20minit...dah la masak dgn cepat , pastu dapor aku bersih aje...isi ikan tak kering , still lembab aje bila dah masak...

ni grill ayam lagi , next time nak cuba dgn cara masak yg lain lak...

ini masak-masak hari sabtu pulak...ayam grill dgn kentang dan carrot..

dlm 20minit dah pun siap...ayam masak dgn cantik dan sayur-sayur dlm tu semuanya empuk...best oo cicah sos cili..oh ya , nak cuci kerak-kerak tu pun mudah...hehehhe

siapppppppppp...

2 comments :

Afne said...

nama aku gak kan... kena mntak komisyen ni hahahaaa

Unknown said...

tak payah arr comm , ko kan dah kaya..